Wpis z mikrobloga

Telepie mnie jak slysze, ze Orlen wydal 100 mln, zeby zostac sponsorem drugiego najslabszego teamu w f1. Jaki to jest sukces? XD W-----c 100 mln to kazdy potrafi.

Dlaczego orlen to gowno firma:
- monopol na wydobycie i handel paliwem w kraju
- zerowa innowacyjnosc
- prowadzi interesy za granica pod innym brandem bo sie wstydzi pochodzenia
- panstwo ma pakiet kontrolny
- zarzad i rada nadzorcza wybierana z klucza politycznego

Ta firma niczym nie rozni sie od pgnig, pge czy poczty polskiej. #orlen #f1 #kubica #powrutcontent
PoczciwyChlop - Telepie mnie jak slysze, ze Orlen wydal 100 mln, zeby zostac sponsore...

źródło: comment_p7P2tNrZ3QpZqr8nS8fCVKdn6aNpJKRN.jpg

Pobierz
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Asarhaddon: nie rozumiesz pojęcia ekwiwalentu reklamowego. Chodzi o to, że logo Orlenu podczas transmisji było widoczne tyle czasu i w tylu krajach, że żeby zapłacić za taką reklamę musieliby wydać właśnie taką sumę, kleisz?

@LotnyJerry tak, to prawda. Najpierw planują dopisywać do starego loga stacji Star - Orlen group czy coś takiego, żeby w końcu przekształcić je w pełni na Orlen.

@PJakPrzegryw: ale jednak tvp i polskie
  • Odpowiedz
@Klim4s: święte słowa podparte faktami i liczbami. A co do wejścia w sponsoring Alfy:
- sporty motorowe -gł. przez Ferrari- we Włoszech to religia taka jak Calcio,
- rynek włoski to 4 największy rynek UE, po brexicie będzie 3-ci
- przy Alfie wciąż wspomina się, że to dawne BMW-Sauber (popularność utrzymana w Szwajcaria/Niemcy)
rezultat:
+ ciągła obecność w F1 i umacnianie marki na rynku niemieckim (tylko przez samą obecność
  • Odpowiedz
@Klim4s: > nie rozumiesz pojęcia ekwiwalentu reklamowego. Chodzi o to, że logo Orlenu podczas transmisji było widoczne tyle czasu i w tylu krajach, że żeby zapłacić za taką reklamę musieliby wydać właśnie taką sumę, kleisz?

@Klim4s: rozumiem, dlatego użyłem nawet tego przykładu z wódką i w----y. Użycie natomiast przez Ciebie zwrotu "wygenerowali" jest nadużyciem, sugeruje bowiem, że mamy do czynienia z jakąś namacalną korzyścią (np. przychodem), podczas gdy
  • Odpowiedz
@Asarhaddon: Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

A kwoty sami tak to podają w artykułach, podałem waluty i nie chciało mi się przeliczać. O--------m pisząc o samych milionach i zgaduj potem czy to
  • Odpowiedz
@Klim4s: zastanawia mnie tylko jedno w tym wszystkim - nie zrozumie mnie źle - nie piję bynajmnie do Ciebie - czy takie ruchy były poprzedzone jakimiś analizami, czy ktoś był w stanie to wszystko wycenić, czy jednak jest to rodzaj ruletki. A ten wzrost zysku - jak bardzo można go przypisać wzrostowi wydatków na reklamę a nie np. fuzjom?
  • Odpowiedz
@Asarhaddon: a to chyba wyższa matematyka. Osobiście myślę, że na początku było to głównie ryzyko. Nie zapominajmy, że początkowo Orlen bardzo niechętnie podchodził do współpracy z Kubicą, jak ten walczył o fotel w 2018 w Williamsie to w ogóle Orlen kazał Kubicy s--------ć i Williams wybrał Sirotkina, który miał zaplecze sponsorskie. Ktoś tam musiał się jorgnąć, że Kubica jest dosyć medialny i taki ruch może lepiej wpłynąć na rozpoznawalność marki,
  • Odpowiedz