Wpis z mikrobloga

@michal7: zależy... ogólnie tam brakuje dynamiki + nie ma specjalnej oszczędności, bo to po prostu kwadratowa krowa :). W Ceedzie ten silnik jest oszczędny, ale to mniejsze auto.

Sam silnik bardzo ok, tylko trzeba na oleje uważać - w sensie zmeiniać często, najleppiej co 10K.

Zależy czym jeździłeś do tej pory, jeżeli jakimś autem segmentu B, nie uturbioną benzyną to imo będzie ok. Jeżeli jednak dieslem, czy TPB, to pewnie miło
@michal7: no to nei będziesz jakoś narzekał imo. Ja sam lubię wolnossące, ale ja do końca normlany nie jestem ;]. No i lej tylko na sieciówkach, takich sprawdzonych - bezpośredni wtrysk PB nie jest tak czuły jak common rail, ale MPi to to nie jest.

BTW nie wiem dlaczego poszukujesz SUV, ale może warto zobaczyć np Elantrę? ma też 1.6 GDI albo MPi, przy czym będzie oferowało lepszą dynamikę i spalanie.
@michal7: a jaki budżet? może Stonic z 1.4Mpi albo 1.0T?

Ogólnie jakbyś chciał gaz, to ogólnie odradzam, a do silników z rodzinny Gamma (jak ten 1.6) szczególnie odradzam.
Co innego ten 1.4 ze Stonica - nadal nie polecam LPG, aczkolwiek ten silnik się do niego nadaje (rodzina Kappa). 1.0 to ta sama rodzina i też teoretycznie powinien być ok ;].
@michal7: no to weź Sportage'a, ogólnie będziesz zadowolony, jak mówię - to nie jest tak, że nie da się tym jeździć, mam 11.5s w Rio z silnikiem 1.4 i 9.5s do 100 w 2.0 Optimie - nie powiem, że nie widzę różnicy, ale oba auta dają radę w trasę, po mieście tym bardziej - a czasem robię po 1500km w jedną stronę - czasem małym, czasem dużym ;].
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@michal7: a i jeszcze jaka skrzynie bierzesz? mi w mt na miasto wystarcza na luzie trasy tak do 120kmh 140 to jakieś 3.4k obr i wyprzedzanie też nie jest dynamiczne
@michal7 bryczka do miasta ew. Na trasy podmiejskie ale tutaj ladnie w szeregu bez szału a raczej dynamiki. Trasa... wyje, jak sie go rozkreci i nie przeszkadza ci ciągłą praca silnika powyzej 3,5k rpm to też da się jeździć. Oglnie wrażenie jest takie że trzeba wciskać gaz żeby coś się działo.