Wpis z mikrobloga

W 2015r. w f3 Leclerc miał 80% punktów więcej od Russella i kwalifikacjach był średnio 0,145s szybszy. Oczywiście trudno uwierzyć że Charles stał przez ten cały czas w miejscu, ale jeśli wierzyć w to co mówi George że teraz jest znacznie lepszy niż wtedy to wygląda to optymistycznie. Pierwszego dnia testów w Abu Zabi #kubica miał nad Russellem 0,243s przewagi (c5), miedzy 5tym a 6tym dniem testów zimowych przewaga wynosiła 0,295s (c5) Pozytywna rzecz wydarzyła się na GP Hiszpanii od której Robert rozumiał wykorzystywanie auta i zaczął regularnie mieć ~2x większy cornering niż George, w Monako jeden wygrany sektor w qualach i dobre tempo, na torach ulicznych nikt nie potrafi mieć corneringu 10.0. Przed wyścigiem w Niemczech Kubica powiedział ”trzeba jeździć swoimi limitami i dowieść auto do mety”, tymczasem Russell jechał 0.3s-1s szybciej ale przypłacił to trzykrotnym wypadnięciem z toru. Ciekawe były treningi przed GP Włoch, Williams miał jedno skrzydło nowe, drugie sklejone taśmą. W piątek Robert z nowym miał 0,6 i 0,57s przewagi, w sobotę po zamianie przewaga Georga wyniosła 0,37s, oczywiście Jurek miał mniej czasu aby się ”wjeździć” i nie wiemy z jaką ilością paliwa były to programy, niemniej ciekawe. W GP Singapuru miał najlepszy ze wszystkich kierowców live performance w f1tvpro, szkoda że żaden profitent Orlenu o tym nie wspomniał, to nie przypadek że po wyścigu był zmachany i powiedział że zrobił sporą robotę, że Buxton nazwał go driverem of the day a Steiner ochoczo zaoferował treningi. W Meksyku mogliśmy po raz pierwszy porównać tempo z George’m na stoperze, na oponie c3 o 0,12s szybszy, na c2 o ~0,17s. Z jednej strony to tylko sucha liczba, na początku wyścigu Jerzyk przytarł oponę i miał problemy z przegrzewaniem się hamulców, okrążenia 38-40 to wyraźne schładzanie samochodu, natomiast na 42 i 6 potrafił pojechać 0,4s szybciej niemniej do okr. 28 nie umiał dotrzymać kroku. Proporcje te powtórzyły się w GP Brazylii, z kolei na c4 Russell ma przewagę w liczbie +0,134s. Robert jest kierowcą agresywniejszym od Georga, 4m później hamuje, 4m później notuje wierzchołek zakrętu i 4m później wciska gaz. Natomiast tory na których Russell miał przewagę nad Kubicą trzeba wymieniać ze sporą ostrożnością, może Bahrajn Austin Interlagos Abu Zabi? #f1
  • 8