Wpis z mikrobloga

@Darth_Gohan to o czym mowisz to chyba dotyczy sie kolei dolnośląskich, a jeśli tak to nie kolejarze a pasażerowie od dawna proszą o powiększenie siatki połączeń na którą nie ma funduszy bo miasto woli realizować inwestycje w komunikację miejską, a województwo dużo gada, a mało robi.

sam od dawna dojeżdżam KDkami wszędzie w obrębie dolnego śląska i wiem jak sieć kolejowa została u nas rozszarpana i jak wiele da sie jeszcze zrobić
@Shishu: I co masz zrobić żeby ją polepszyć? Dalej to nie zmieni faktu, żę na Nasypie są 3 tory. Niestety jak projektowali Główny to nikt nie myślał, że aż tak to się rozrośnie. Ubicie Świebodzkiego też nie pomogło.
Wrocław dopłaca do KD ale doplaca naprawdę śmieszne kwoty.

Jak wiele jest do zrobienia pokazuje zestawienie kosztów przedstawione przez byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, Piotra Rachwalskiego. Warszawa na komunikację publiczną wydaje 2,6 mld zł,
No akurat liczba peronów i przepustowosc na Głównym we Wrocławiu to trochę śmiech na sali


@Shishu: Już dawno ilość pociągów na Głównym przebiło tą ilość którą obsługiwał w największym peeku na Breslau Hauptbahnhof.

Bez rozbudowy węzła kolejowego nie ma mowy o budowaniu SKMki czy dalszej ekspansji KD - na estakadzie jak widać brakuje czwartego toru plus brakuje Świebodzkiego do przejęcia części pociągów.
@Bratkello ja to niestety doskonale wiem. powiem wiecej - bardzo często w szczególności rano kiedy pociag wjeżdża z opóźnieniem od minuty do na przykład pięciu mimo że wyjechał z mikolajowa/nd/brochowa planowo wynika z braku wolnej krawędzi peronowej.

Swiebodzki już dawno powinien wrócić i zacząć obsługiwać kursy osobowe w stronę Jeleniej Góry.

@Darth_Gohan No to się zgadzamy;)
@Darth_Gohan: dlatego przywrócenie świebodzkiego jako dworca dało by wymierne efekty w postaci wiekszej ilosci pociągów do centrum, a jakby go jeszcze wpuscić w wykop z pozostawieniem miejsca na tunel przez centrum sępolno do swojczyc ech rozmarzyłem się. ()