Wpis z mikrobloga

Mirki, jestem w trakcie wybierania nowego Superba. Waham się pomiędzy dwoma egzemplarzami: jeden to Sportline, drugi L&K. Oba rok modelowy 2020, czyli poliftowy.
Sportline dodatkowo posiada (prócz standardowego wyposażenia): pakiet Comfort (grzana szyba, progresywna kierownica, virtual cockpit), side assist, acc do 210 km/h, kamera cofania, kessy full, travel assist, dcc, bt+, amundsen
L&K z kolei posiada: pakiet Comfort (acc do 210 km/h, grzana szyba, progresywna kierownica, travel assist), lane assist, rear traffic allert, traffic jam assis, emergency assist, bezdotykowa klapa bagażnika, kessy full, virtual cockpit, smartlink+, simply clever, wentylowane fotele).
Chodzi mi o wasze doświadczenie - na co warto zwrócić uwagę w wyposażeniu i czy warto dopłacać ok. 10k do wersji L&K w tym układzie.
#skoda #samochody #motoryzacja
  • 33
@Kuba989: Na cześć pytań odpowiedziałem jak robiłem #pokazauto link: https://www.wykop.pl/wpis/43911983/troche-spoznione-pokazauto-bo-auto-odebrane-w-maju/

W Sportline nie ma wentylowanych foteli ani masażu w fotelu kierowcy. Sportline ma za to fajniejsze boczki drzwi - alcantara. Kiedyś w Sportline nie było chyba podgrzewanej kierownicy - nie wiem jak teraz.
Ogólnie mam dosyć bogato wyposażone auto (mam w zasadzie chyba wszystko), i jak do tej pory jedyna rzecz której nie używałem to hak.
Jak przyszły chłodniejsze dni zacząłem
@cajar
Dzięki za te info. Trochę mocno zajarałem się virtual cockpit i tymi systemami (traffic jam assist, emergency assist itd.), więc nieco z zasady odrzuciłem niektóre tańsze propozycje przedliftowe.
Mam też fajną ofertę, ok. 20k tańszego L&K z roku modelowego 2019 (przed liftem). Ma ACC, travel assist, lane assist, grzaną szybę, wentylowane fotele, DCC, kamerę cofania, masaż kierowcy i grzaną kierownicę. Nie wiem na ile ten virtual cockpit, traffic jam assist, emergency
@Kuba989: Sportline w mojej konfiguracji był sporo droższy. Natomiast różnice przed/po lift to: matrix LED, asystenci z Arteona i w zasadzie to wszystkie różnice. Przy czym asystenci w polifcie to raczej ewolucja systemów z przedlifta niż coś zupełnie nowego - różnice są marginalne.
@Kuba989: Nie wypowiem się w tym temacie. Na forum superba i grupach FB coś tam ludzie narzekają na granicę światła i cienia w tych LEDach - że liczyli na poziom matrix LED znany z Audi a tutaj sporo niższa półka. Ale ja nie wiem bo nie mam porównania.
Mogę tylko powiedzieć że aktywny bixenon też daje radę - wycina słup światła jak auto jedzie z naprzeciwka itd. No ale bixenon to
@Kuba989: Zasadniczo zarówno L&K jak i Sportline da się skonfigurować bardzo podobnie. Przy moim pułapie cenowym (ponad 200k) różnice L&K vs Sportline to właśnie drobnostki: wentylowane fotele, masaż. Bo z reszty i tak mam wszystko co było możliwe do wzięcia. Dlatego aż tak bym nie patrzył na wersję (L&K czy Sportline) ale na konkrety co dany egzemplarz ma lub nie. Ciężko porównywać całe wersje jak można dodać brakujące opcje jako dopłatę.
@cajar: No właśnie, ja mam sytuację taką, że nie bardzo mogę pozwolić sobie (także czasowo) na zamówienie auta wedle własnej konfiguracji, chcę skorzystać ze zniżek wyprzedażowych i muszę wybrać to co jest dostępne. Chciałem już decydować się na Sportline'a, ale dużym mankamentem jest brak Canton Sound System oraz wentylacji foteli. Z drugiej strony Superb przedliftowy nie ma paru innych bajerów, które ci wcześniej wymieniłem. Trochę jestem w kropce, czy szukać dalej
@Kuba989: Ok, to teraz rozumiem z czego wynika że tak rozróżniasz Sportline i L&K - po prostu musisz wybrać z tego co zostało. A oba mają ten sam silnik, skrzynie biegów, napęd?
@Kuba989: Jeśli chodzi o aktywny tempomat to fajna sprawa, szczególnie że auto samo może jechać w korku - zatrzymywanie się i ruszanie. Z drugiej strony, w polskich realiach jazda na aktywnym tempomacie oznacza że co chwilę ktoś Ci się wciska w odstęp pomiędzy autami.
Lane assist pomaga na autostradach i ekspresówkach - w mieście raczej mało przydatne. A i tak trzeba się pilnować bo może zgubić linie przy ostrzejszym zakręcie.
Blind
@Kuba989: Masaż kierowcy to raczej bajer niż masaż. Mam to używam, ale to drobna rzecz.
Gniazdo 230V - wedle uznania, ja tylko kilka razy używałem.
Za to wentylowane fotele i grzanie foteli, szyby przedniej i kierownicy używam cały czas, bardzo często.
DCC - Nie wiem jak jest bez niego, ale i tak większość czasu jeżdżę na normal. Sport tylko na ekspresówki i autostrady. A comfort bywa troche za miękki.

Starałem się
@Kuba989: A tak jeszcze odnośnie asystentów jazdy - ja moim superbem przez pół roku zrobiłem około 20 tysięcy kilometrów. I były trasy, rzędu kilkuset kilometrów, gdzie dzięki asystentom prawie nie musiałem nic robić - tempomat trzyma dystans i prędkość (Ty tylko zmieniasz prędkość manetką), lane assist trzyma pas ruchu. I czasem przez kilkanaście kilometrów nic nie musisz robić. Ale to muszą być sprzyjające warunki - dobrze widocznie linie, normalni kierowcy którzy