nowa wersja mocowania bocznego czujnika, względem poprzedniej wersji różni się tym że czujnik jest pionowo i po środku długości pojazdu. ustawienie pionowo czujnika ułatwi po precyzje pomiarów patrząc na to że skanuje w poziomie
@tomszczyk: bo wykrywać przeszkody z boku. przyda się to chociażby do parkowania równoległego, wyobraź sobie ze na gifie masz ten czujnik z boku. posłuży on do skanowania miejsca czy jest odpowiednio dużo i głęboko
@tomszczyk: owszem, ale bezpośrednio bocznym zrobię to lepiej i prościej a nie jest to wielki koszt a zaoszczędzi czasu gdybym miał to programowo rozwiązywać. dodatkowo wsporze mi ustawienie się równolegle do przeszkód, jako że wiem że ten jest pod kątem prostym a drugi pod kątem 45*. i znowu, tak dałbym radę na podstawie tych dwóch przodu i tyłu ale nie wykryje za pomocą nich mniejszych przeszkód
@mapache: Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że np. Ford do automatycznego parkowania wymaga 6 czujników z przodu i 6 z tyłu. To jest dla parkowania równoległego i prostopadłego. Jak wcześniej w modelach z przed 2014 roku miały tylko parkowanie równoległe to z tyłu były tylko 4 czujniki, przód 6. Za wyliczenie odległości odpowiada dwukierunkowy czujnik ABS. Dobrze widać rozłożenie na tym modelu, z czego 2 tylne środkowe są w dolnej czarnej
@jack_: tak w sumie trochę wychodzi na to samo. bo ma czujnik który jest równolegle do auta, tylko że z przodu. u mnie jest bardziej po środku. ale znając jego położenie wciąż sobie poradzę, tutaj mnie trochę ograniczają wymiary
@jack_: ciekawy koncept mają ale chce zrobić coś swojego nie wzorując się tak bardzo na innych. ale zazwyczaj mnie najbardziej śmieszy jak ludzie chcą wszędzie pchać sztucznę inteligencje, uczenie itd gdzie wystarczy podejść problem od strony algorytmicznej i matematycznej
@size: wszystko w Fusion360 projektuje. testowałem je, nie zdarzały mi się raczej jakieś błędne odczyty z kosmosu. producent deklaruje precyzję do 3mm, ale to się zobaczy
@mapache: dzięki! Ja używałem czegoś takiego podpiętego do rPi i niestety sporo było odczytów z kosmosu, musiałem wprowadzać zmiany do algorytmu by np. robił trzy pomiary kolejno po sobie i odrzucał skrajne.
@size: problem z nimi jest taki że czas jaki zajmuje odczytanie wyniku jest zależny od odległości przeszkody. stąd mogę występować anomalie że program przyśpiesza lub zwalnia. dodatkowo to zżera 25% CPU Rpi w najlepszym wypadku, niestety te pętle mocno ruchają procesor. stąd lepiej na arduino odczytywać czujniki i wysyłać wyniki do Rpi
#malinoweauto
#druk3d #elektronika #majsterkowanie #lego
źródło: comment_2pzCHKjZZ5ugdKCRuuH87oKYmTkSwlfN.jpg
Pobierzźródło: comment_nNDbYTZlWmIQZUd3OuSnAasONWWYGg40.jpg
Pobierzźródło: comment_8vuSgicNVgqrIbMRCIWorwmxm5rZutni.gif
Pobierzźródło: comment_dUJH6u2FBNfCmEt2L4Xlb5HTV4eAYO2t.jpg
PobierzJak wcześniej w modelach z przed 2014 roku miały tylko parkowanie równoległe to z tyłu były tylko 4 czujniki, przód 6.
Za wyliczenie odległości odpowiada dwukierunkowy czujnik ABS.
Dobrze widać rozłożenie na tym modelu, z czego 2 tylne środkowe są w dolnej czarnej
https://www.youtube.com/watch?v=nvu8i7szUrQ
https://ziyilan.github.io/blog2.html