Wpis z mikrobloga

Siemka, mógłby ktoś napisać mi klasę przedmiotu w c++, zawierająca informację o obrażeniach, wytrzymałości, obojętnie co i jak, chce tylko mieć jakiś klarowny przykład zastosowania tej komendy do dalszego programowania, przekopałem internet, może dokładnie, może nie, i żadnych konkretów, nie miałem z tego lekcji, dlatego nie wiem co i jak, a to jest mi bardzo potrzebne do napisania gry.
#komputery #programowanie #c++ #informatyka
  • 17
@Saly: otóż jeszcze nie jest, stanąłem na tym, robię grę wyborową z elementami walki, jest kilka rodzajów broni które chce aby były w niej zawarte, i można było je w późniejszym etapie wybrać w trakcie walki, do tej obecnej tylko jeden typ zostanie użyty, pieści.
O ile nie jest to projekt studencki czy coś w tym guście to szczerze polecam używać Unreala 4 (ew. Unity ale to C#). Z silnikiem masz od groma tutoriali i wszystko od razu działa. Dodatkowy plus że to właśnie w tym pracują profesjonaliści w gamedevie, więc poznajesz nie tylko język ale i technologię.
@Ardeo: czyli nie można wprost napisać statystyk przedmioty w tej klasie, tylko podczas pisania skryptu walki? Czy jak to jest? Naprawdę to jest jedna z najważniejszych komend do gry, a nie miałem z tego ani jednej lekcji, dlatego tak mało co ogarniam odnośnie tego ...
@ziemowit: właściwie jest to projekt, nie studencki, jestem jeszcze w technikum, C++ to wstęp do dalszych języków i będzie on zawarty na egzaminach zawodowych
@adrey: musisz sobie przygotować miejsce w kodzie, gdzie masz podefiniowane przedmioty. Przykładowo:
przedmiot miecz(20);
przedmiot topor(30);
przedmiot kij(5);

Nie chcesz wprowadzać tych danych bezposrednio w klasie, bo w pózniejszym kodzie nie interesuje cię czy atakujesz mieczem czy toporem. Interesuje cię to, że atakujesz dowolnym przedmiotem natomiast to co jest ważne to jego statystyki
@Saly: długo będę się bawił ze skryptem walki, to jest pierwszy taki projekt, większość rzeczy uczę się z internetu, jednak to jest dla mnie obecnie czarna magia, chciałem aby był wybór broni, zmienie jej w czasie walki, ale to też chyba idzie ogarnąć bez pisania klas obiektu