Wpis z mikrobloga

Czy naprawdę teraz ludziom najbardziej zależy na tym, żeby nowa konsola wyciągnęła te 4k+60FPS w zamian za po prostu lepszą grafikę? Kiedyś każda nowa generacja to był skok jakościowy jeśli chodzi o efekty graficzne np. prawdziwe refleksy na wodzie (kiedyś była to zwykle niebieska matowa tekstura), drzewa z liśćmi, cienie itd. Teraz ludzie patrzą, żeby tylko upchać kolejne piksele na ekranie, tak jakby to była jakaś wielka różnica między 1080p, a 4k. Ok, może na 60 calowym telewizorze coś tam pomoże, ale czy tak wiele? To samo z 60FPS. Mi tam nawet 20FPS wystarczy do płynnej gry, a 30FPS to już jest idealnie. Rozumiem, że w Playstation 6 głównym featurem będzie 64k i 120FPS?

#ps4 #ps5 #gry
  • 47
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
Mi tam nawet 20FPS wystarczy do płynnej gry, a 30FPS to już jest idealnie


@Cybher1: tylko pod warunkiem że odległości między klatkami są takie same ( ͡~ ͜ʖ ͡°) trochę mylisz pojęcia
  • Odpowiedz
@Tajemnicza_Melancholijna_Postac: w dawnych czasach na przełomie tysiąclecia to był standard, że kupno nowego komputera starczało tak na max 2 lata, bo kolejne gry miały 2x większe wymagania. Ja często grałęm nawet na 16 klatkach/s i jakoś się żyło. Stabilne 30 klatek to już moim zdaniem wystarczająco płynnie na ludzkie oko.
  • Odpowiedz
@levusek1992: dla mnie 60 fps wygląda trochę jakby w przyspieszonym tempie. Pewnie dlatego, że w grach akcja dzieje się o wiele szybciej niż w rzeczywistości i stąd ten efekt. Jasne, może 60fps jest płynniejsze, ale ja wolałbym lepszą grafikę niż płynniejszy obraz.
  • Odpowiedz
@Cybher1: Zrobienie takiej grafiki nie jest żadnym problemem, po prostu nie ma komputera, który by to ogarnął.

Różnica między 30 i 60 fps to jak dzień i noc a dobry gracz i przy 120 zobaczy różnicę. Te memy o konsolowcach wolących "filmowe" 24 fps to jednak nie tylko memy. Ja #!$%@?ę.
  • Odpowiedz
@Cybher1: Widzisz przyspieszone tempo bo masz oczy styrane przez telewizję. Tempo jest dobre tylko trzeba przyzwyczaić mózg do większej ilości informacji na ekranie.
  • Odpowiedz
@Elec: poza tym rzeczywistość wcale nie jest tak płynna jak w grach w 60 fps. W rzeczywistości oko ludzkie nie widzi tak ostro jak pokazuje to kamera w grach. Ludzie naprawdę widzą obraz rozmyty, gdy coś się szybko porusza, w przeciwieństwie do gier gdzie obraz jest cały czas krystalicznie czysty. Moim zdaniem nie wygląda to naturalnie.
  • Odpowiedz
@Cybher1: Włączasz sobie motion blur i po sprawie. Przy czym w highendowych monitorach właśnie chodzi o to żeby go wyeliminować i każdy producent ma do tego swoją technologię. Nie każda gra stawia na realizm, gry mają być ładne, a jak ruszasz kamerą i świat ci się rozmywa to nie możemy mówić o pięknie.
  • Odpowiedz
@Cybher1: Mirku nie obraź się ale piszesz głupoty.

rzeczywistość wcale nie jest tak płynna jak w grach w 60 fps

jak to nie jest płynna, jak ruszasz ręką to z określoną ilością klatek na sekundę? Pojęcie FPS zostało wymyślone aby określić płynność wyświetlanych obrazów. W rzeczywistości wszystko porusza się płynnie a nie w jakieś określonej ilości FPS. Ludzkie oko po prostu przy chyba 23 klatkach na sekundę widzi to jako płynny
gierrappa - @Cybher1: Mirku nie obraź się ale piszesz głupoty.
 rzeczywistość wcale n...

źródło: comment_surYcwa8qh6wS3BehDVkJTJioEZcBqTp.gif

Pobierz
  • Odpowiedz