Wpis z mikrobloga

@vargemp: no ale co chcesz wiedzieć? grzanie oleju, by ułatwić rozruch to dość proste do zamontowania, robisz dziurę w misce, montujesz gdzieś gniazdko 230V i tyle w sumie ;].

Webasta/eberpascher to już trochę trudniejsza szkoła jazdy i sporo zależy od tego co kupisz i do jakiego auta montujesz.
@vargemp: a jakie auto? koszt? na nowych gratach z 5-6K+, używki taniej. Do tego zależy czy pilot w samochodzie, czy bezprzewodowy.

Uzytkowanie? imo w Polsce średnio przydatne, chyba, że w górach/tam gdzie jest naprawdę zimno ;] - prywatnie rekomenduję garaż/wiatę. SPrawne auto nagrzewa się szybko, a rzadko kiedy musze wyjechać w zimę o 5 czy 6 rano.
@Student_AWAS: takie koszty to raczej oryginał webasto. Zwykła grzałka do silnika czytałem, że można zmieścić się w 1000. No ale co innego przeczytać na necie, a co innego od kogoś kto rzeczywiście montował. Garaże mam na podwórku 2 zajęte dlatego dla mnie zostaje opcja stania na dworze xD No i fajnie by było wsiadać o 5 rano od razu do ciepłego niż dopiero się ogrzewać.
@vargemp: ale powiedz co chcesz, bo np grzałki w obwodzie płynu chłodniczego, czy grzałki PTC w kanałach wentylacyjnych są dość powszechne w dieslu z fabryki i nie tylko w dieslach. Jest tego multum, dlatego pytam konkretnie czego potrzebujesz. Oczywiście te co podałem wyżej chodzą po odpaleniu auta.
@Student_AWAS: bardziej mnie w sumie interesuje temat tych elektrycznych, że z gniazdka sobie ciągnie prąd załóżmy przez godzinke rano i coś tam podgrzewa, żeby nie było ultra cold startu dzikiej benzynki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vargemp: no ale takie coś, to najczęściej tylko olej podgrzewa. Webasto/Eberbasher jest bardziej kompleksowy (dużo bardziej) i ma własną pompę płynu chłodniczego (ew w nowszych autach, gdzie jest elektryczna, korzysta z niej), często też potrafi sterować wentylatorem/nadmuchami w aucie.
@vargemp: te auta czesto maja juz (nie wiem czy akurat citigo, ale 1.5 tsi tak) bardzo zaawansowane sterowanie obiegiem cieczy w silniku, lacznie z pompami o zmiennej wydajnosci i mozliwoscia zatrzymania obiegu w celu szybszego nagrzania.