Wpis z mikrobloga

Czymkolwiek nie zaczniesz, to będzie to dobrze - od ok. 15 lvl Twoja postać może (co prawda od 1 poziomu) nauczyć się innych jobów i idzie to znacznie szybciej niż na tym pierwszym :) Mi na początek spodobał się BLM (thraumaturge) - job ten ma fazę ognia (gdy mocno pali wrogów kosztem many) I faze lodu (gdzie regeneruje manę). Jak każdy ranged dps, on nie musi uważać na to, z której strony
Tak, z dwóch powodów. Po pierwsze jest armoury bonus, 100% - poczytasz o tym tutaj: https://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Experience (w skrocie: jeśli to nie jest Twój najwyższy poziom, to leci szybciej exp). Po drugie kwestia strategii expienia. Od 15 lvla zaczynają się dungeony, na nich szybko leci exp z definicji. Do 15 lvla można dobić hunting logiem, który na samym początku jest zablokowany - a potem, właśnie w okolicach 15 lvla, go zdobywasz.
Zobacz może ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=FwQf6H7ESo4 od ok. 5:20. Generalnie informacje np. Dotyczące wysokości dps i użyteczności na rajdach są nieaktualne, ale glowne mechaniki charakteryzujące klasy oraz animacje są te same. Spróbuj dowolną meele klasę i zobacz, czy Ci odpowiada i ewentualnie co nie. Np. Monk ma dużo positionali i jest (za) bardzo dynamiczny, dragoon ma fajny klimat i dużo skacze, a ninja ma swoje mudry, które musi zmieścić między atakami. Generalnie gra
Najpierw Black magem, potem ninją, potem red magem, a teraz najbardziej lubię dancera. Generalnie ja i tak wolę healerów, zwłaszcza że w tym MMO healerzy głównie atakują, poza niektórymi encounterami lub fazami tychże, no a mają szybkie kolejki :)
@Kodzirasek:
na początku bez znaczenia jaką klasą grasz, a nawet najlepiej by było jakbyś zaczął grać tankiem/healerem. Dużo szybsze kolejki do dungeonów, a następne klasy jak masz już jedną na wyższym lvlu wbijasz 2x szybciej. Do ~50 lvla każda klasa ma mało spelli ale potem już wchodzą skille które są na osobnych cooldownach i dopiero wtedy da się ocenić czy klasa jest fajna czy nie.