Wpis z mikrobloga

#f1
Czy Pirelli powinno zrezygnować w przyszłym roku z opon Hard na GP Singapuru? Wg mnie diametralnie zmieniłoby to cały wyścig, który obecnie jest procesją na 1pit, właśnie ze względu na możliwość użycia twardszej mieszanki. Wszystkie teamy opierają swoją "strategię" właśnie o nią zmuszając kierowców do przejechania na hardach ILE SIĘ DA, przez co kierowcy zamiast się ścigać to jadą tak ostrożnie jak tylko się da:
inż. Lewisa: - musimy zredukować tempo, by oszczędzać opony
Lewis: - wolniej jechać już się nie da ( _)
Druga sprawa to charakterystyka wyścigu na tym torze. Wszyscy mając w głowie tylko ten jeden, jedyny obowiązkowy pit polują generalnie na SC (to na czym w niedzielę Mercedes się ogólnie przejechał). Bez hardów oczywistą strategią byłyby minimum 2 pity, co daje większą swobodę przy strategii, oszczędzanie opon nie jest już AŻ takim priorytetem, a i "polowanie na SC" staje się wygodniejsze lub traci wręcz na znaczeniu. Kierowcy mają więcej opcji jazdy na lepszych, świeższych gumach, a za tym idzie agresywniejsza jazda, więcej walki, ataków... Znikają też takie niebezpieczne anomalie jak MAG toczący się 10s wolniej od reszty, że nawet KUB w swojej taczce jest w stanie go bez problemu wyprzedzić.

A jakie jest wasze zdanie?

Czy Pirelli powinno zrezygnować w przyszłym roku z opon Hard na GP Singapuru?

  • tak 82.1% (87)
  • nie 17.9% (19)

Oddanych głosów: 106

  • 18
  • Odpowiedz
@kapuczina_corki_somsiada: Taki urok torów, gdzie ciężko kogoś wyprzedzić, a pozycja na torze to skarb. Poza tym ustalanie zasad przydziału opon, zasad ich wykorzystywania w trakcie wekendu, ilości obowiązkowych pit-stopów leżą raczej po stronie F1 i FIA bardziej niż po stronie Pirelli.
  • Odpowiedz
@kapuczina_corki_somsiada: Ok. To może inaczej. Te hardy o których piszesz, to w rzeczywistości opona C3 (coś jak supersofty rok temu). Opony dostępne na wczorajszy wyścig były najbardziej miękkie (od C3 do C5). W zeszłym roku było tak samo - najbardziej miękki zestaw (od ultra do supersoftów). Vettel przejechał w zeszłym roku wyścig na oponach Hiper / Ultra - czyli najbardziej miękko.
Co zatem miałaby dać Twoja zmiana?
  • Odpowiedz
@schneiper: @ppiasq: nie chodzi mi o same nazwy () tylko o żywotność poszczególnych mieszanek. Nie porównujcie opon z 2018. Wg mnie przy zachowaniu obecnej żywotności na to GP powinny być opony Medium+Soft+Ultra ...których jak wiadomo nie ma. Chodzi o to przesunięcie ogólnie całej puli jeszcze bardziej w stronę soft. Obecne hardy są za twarde na ten wyścig. O to mi chodzi. A nazywajcie sobie to jak
  • Odpowiedz
@friboo: Zdecydowane TAK mieszankom, na których można przejechać i CAŁY wyścig ale pod warunkiem, że będzie to cały czas maksymalnym tempem a nie jadąc 10 sekund wolniej niż normalnie.
W Le Mans jakoś dają radę robić na jednym komplecie opon nawet i trzy stinty po kilkanaście okrążeń...
  • Odpowiedz