Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Mirki
Oglądałem prof Chrisa o "volviaczkach" odcinki.
Od zawsze podobały mi się kwadratowe auta. A już trumny od Volvo to woow( ͡° ͜ʖ ͡°)

No i Chris pisze że jak blacharka jest ok to w takim samochodzie najpierw się naprawia co trzeba a potem jeździ i jeździ.
Marzy mi się takie V70.

Pytanie jak z dostępem do części takiego Volvo które nie jest już produkowane.

I drugie robię teraz ok20 kkm rocznie.
Z którego roku kupić takie Volvo żeby jeszcze z 10 lat pojeździć? Ale w takiej codziennej jeździe.
Lato-jesien-zima jako codzienny samochód
#volvo
#samochody
#youngtimer
  • 12
  • Odpowiedz
@TomqTomq: @Sl_w_k_1: Blacha jest w ocynku, więc jeśli znajdziecie auto bez przygód po drodze, to raczej powinno być okej. U mnie było trochę rudej z wierzchu na progach, co zobaczyłem dopiero po zdjęciu tych plastikowych osłon. Trochę też w innych miejscach, ale to typowe zaniedbanie innych przez poprzednie 20 lat i jakieś tam przygody, bo znalazłem też szpachlę.
Co do silników, to najłatwiej kupić coś z 2,5TDI, które jest strasznie
  • Odpowiedz
najpierw się naprawia co trzeba


@Sl_w_k_1: Do tego też nie należy podchodzić zbyt optymistycznie, bo "co trzeba" potrafi się wydłużać i wydłużać z biegiem grzebania, a wtedy to już zwykle pada "szkoda nie zrobić, jak jest na wierzchu" XD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@CinuLNS: w tych nowszych pod LPG co poza 2.0 145 km warto szukać?
Bo 145 km to trochę mało na taką trumnę.

A ci do rudej. Dałeś radę rozwiązać problem tak żeby na kilka lat mieć spokój.

A co do ostatniego komentarza.
Jak przy rozkręceniu komory silnika remont zamiast 1 k wyjdzie mnie 3 k (strzelam) ale potem 100 kkm mam spokoju to ja się zgadzam.
Boje się tylko takiej sytuacji
  • Odpowiedz
w tych nowszych pod LPG co poza 2.0 145 km warto szukać?

Bo 145 km to trochę mało na taką trumnę.


@Sl_w_k_1: O który "nowszy" pytasz? Bo ja zrozumiałem, ze chcesz kanciaka - 850 albo V70 1 generacji, więc "nowszym" nazwałem II generację - roczniki 2000-2007. Tam nie ma 2.0 145KM. Ja bym stawiał na 2.0t 180KM albo 2.3T5 240KM chociaż do spokojnej jazdy te 2.4 wolnossące 140/170 podobno też dają
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1: posiadam dwa volvo 850, kombi 140 KM z 1993 i kombi 850 T5-R z 1993. robię wprawdzie tylko około 10k rocznie, ale serwis zasadniczo ogranicza się do wymiany części eksploatacyjnych. A jak coś się już #!$%@?, to albo bez problemu kupisz nowe, albo dostaniesz używkę na szrocie.

Dodatkowo - te auta mają ćwierć wieku, każda usterka mogąca w nich wystąpić już wystąpiła i jest znakomicie opisana na forach, dodatkowo w
  • Odpowiedz
@henk: Nie wprowadzaj tak kolegi w "błąd", bo rdzewiejące 850 czy V70 też są. To, że Ty masz zadbane sztuki, nie znaczy, że wszystkie takie są ;)
@Sl_w_k_1: Tylko to nie jest kwestia tego, że rdzewieje jak stary opel sam z siebie, a rdza powstaje w wyniku zaniedbań lub uszkodzeń. Jeśli przez ponad 20 lat lakier dostaje kamieniami i nikt nic z tym nie robi, to naturalne jest, że powierzchowna
  • Odpowiedz
@CinuLNS: fakt, śmiało założyłem, że mówimy o rdzy tego typu co w nowych mazdach, tzn, że rdzewieje od samej pary wodnej z powietrza xD. W tych volvo zjawisko to nie występuje, nie było bicia do gołej blachy, to nie ma się czym martwić, mało tego - to jeszcze stare, nieekologiczne lakiery, nie takie jak dziś, wodorozcieńczalne. Jest grubo lakieru, grubo podkładu, a pod tym jeszcze grubo ocynku - naprawdę trzeba się
  • Odpowiedz