Wpis z mikrobloga

@mroz3: Właśnie miałem Ci wysłać ;)
Mi się wydaje, że słupy były robione już późno ale nie dam sobie głowy uciąć. Tylko teraz pytanie. Jak skontrolować taki słup wbity w ziemię? Rentgenem przenośnym? Georadar? No nie przesadzajmy.
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: ktoś się podpisał pod dokumentacją techniczną i ktoś to odebrał

albo ktoś odebrał tak jak faktycznie było i specyfikacja techniczna była wykonana zgodnie ze stanem faktycznym zatem odbierający dał dupy bo odebrał coś co było niezgodnie ze sztuką albo specyfikacja była sfałszowana

tak czy siak ktoś jest winny
  • Odpowiedz
@mroz3: Wiadomo, że dokumentacja techniczna musi być ale to jest jedna rzecz coś wpisać inna wykonać. Znająć życie ktoś chciał zaoszczędzić czas i pieniądze i tyle.
@mag_zbc: Po czymś takim to pewnie nagle będzie WIELKA kontrola i się okaże:
a) wszystkie inne są ok - bo za duże koszta albo znajomy robił
b) będzie trzeba znowu zamknąć Hubską
  • Odpowiedz
@mroz3: Sprawa jest ekstremalnie poważna. Pewnie dlatego dzisiaj tramwaje jeżdżą objazdami, do momentu sprawdzenia wszystkich mocowań.
  • Odpowiedz
@mroz3: Termin gonił to odwalili taką gałę... Zrobione na #!$%@?.
Rozwiązała się zagadka, że to nie żadna ciężarówka zahaczyła o sieć trakcyjną wczoraj.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
@r4do5:
Oprócz tzw sztuki budowlanej jest coś takiego jak specyfikacje techniczne, które należy uwzględnić przy wykonawstwie. I np specyfikacje GDDKiA dotyczące oświetlenia drogowego przewidują wykonywanie słupów oświetleniowych na fundamencie albo wylewanym z wieńcem albo prefabrykowanym. Poza tym są jeszcze konstrukcje rurowe przedłużone o ok 15% w stosunku do całości słupa, ten nadmiar jest posadowiony w gruncie.
Z tym żeby goły dwuteownik wkładać do ziemi się nie spotkałem.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@mroz3: kto takie paździerze stworzył, Jezus Maria...
Przecież to jawna kpina, takie "mocowanie". Mam nadzieję, że wykonawca takiego gówna trafi na czarną listę magistratu i dostanie wilczy bilet na realizację podobnych przetargów w okolicy, bo to nawet nie jest śmieszne, tylko już straszne, żeby robić takie gówno.
  • Odpowiedz
@mroz3: chyba tylko ja nie widzę tu nic "niezgodnego ze sztuką inżynierską". Jeśli tylko dwuteownik jest solidnie połączony z tą kryzą, a całość jest zabezpieczona przed korozją, i dwuteownik jest odpowiednio głęboko WBITY a nie wkopany to ja tu widzę dobrą robotę. Sieć trakcyjna nie waży setek ton
  • Odpowiedz