Wpis z mikrobloga

Naszła mnie taka myśl jeśli chodzi o Matrixa - skoro A.I. potrzebowało jedynie energii, to dlaczego wybrało akurat ludzi jako beteryjki? W ramach zemsty? Mógłby to być jakiś bardziej prymitywny gatunek. Albo coś, co A.I. stworzyłaby sama. Wtedy nie trzeba byłoby marnować tylu zasobów i mocy obliczeniowej na stworzenie Matrixa albo można by go stworzyć o wiele prostszego, aby zadowolić bardziej prymitywną formę życia.

Można by iść dalej - dlaczego akurat ciała ssaków na wytworzenie energii? Nie znam się, ale myślę że są prostsze i efektywniejsze metody jeśli wziąć pod uwagę zasoby na Ziemi. Przecież ludzie czerpią obecnie niewielki % światowej energii ze Słońca, więc dlaczego dla maszyn to było tak ważne?

Jak na cywilizację, która była zdolna stworzyć coś tak wysublimowanego, jak Matrix, to lekko mówiąc mało efektywne rozwiązania. Przeczące wręcz idei A.I., która powinna dążyć do największej efektywności najmniejszym kosztem.

Ja wiem że było już sporo ludzi na Ziemi, których trzeba było jakoś wykorzystać, ale to można było dać ich na kompost czy coś xd
#matrix #film #kino #rozkminy
  • 15
Mam 2 teorie - jedną to taka że po rozwaleniu życia na ziemi zabrakło im wyzwań które mogłyby napędzać rozwój - symulując ludzki świat przy użyciu ludzi AI miało do dyspozycji duży Think tank w którym mogli testować technologie czy założenia i sprawdzać je w symulacji bez potrzeby wydawania energii i zasobów, druga jest taka że możliwe że maszyny nie mają zdolności kreatywnego myślenia i potrafią podąrzac wyłącznie wcześniej wynaleziony mi schematami
@PanHagrid: @tamagotchi: zostawmy energie sloneczna. Atom, zimna fuzja - to by byly zrodla energii dla maszyn.

Wydaje mi sie ze fakt wykorzystywania ludzi jako bateryjki trzeba podciagnac pod to ze AI maszyn nie jest idealne albo wkradaja sie w nie ludzkie emocje. Tj
- zemsta - ludzie traktowali maszyny jak niewolnikow teraz zmiana,
- albo cos w stylu wykorzystywania ludzikich umyslow do pracy kreatywnej