Edvard Munch, Autoportret pomiędzy łóżkiem a zegarem, 1940-1942.
autoportret, w którym Munch w prosty i jednocześnie wyrazisty sposób dał wyraz trawiącym go lękom. głównymi, dominującymi elementami obrazu są łóżko i zegar - dwa przeciwieństwa, na walkę pomiędzy którymi skazany jest artysta - zegar symbolizuje presję, poczucie uciekającego czasu, brak władztwa nad własnym życiem, rozpacz przemijania i rozpadu; łóżko kojarzy się ze snem, jedyną ucieczką przed czasem i świadomością, kosztem bezwładu, atrofii, inercji. coś pięknego.
*>* a skąd to niby wiesz *>* bo wię. (ง✿﹏✿)ง @parrezja: @fenrir7: Z gimnazjalnych - teraz po prostu ich lubię - fascynacji duetem Kaczmarski/Gintrowski pamiętam, jak zachwyciłem się A my nie chcemy uciekać. Uzbrojony w zestaw skojarzeń pt. BARD czy MUZYCY SOLIDARNOŚCI, doszedłem do wniosku, że sytuacja przedstawiona w utworze to niechybnie alegoria dziejów Polski podczas jednej z wielu dziejów
autoportret, w którym Munch w prosty i jednocześnie wyrazisty sposób dał wyraz trawiącym go lękom.
głównymi, dominującymi elementami obrazu są łóżko i zegar - dwa przeciwieństwa, na walkę pomiędzy którymi skazany jest artysta - zegar symbolizuje presję, poczucie uciekającego czasu, brak władztwa nad własnym życiem, rozpacz przemijania i rozpadu; łóżko kojarzy się ze snem, jedyną ucieczką przed czasem i świadomością, kosztem bezwładu, atrofii, inercji. coś pięknego.
#sztuka #malarstwo #munch
Komentarz usunięty przez autora
*>* bo wię. (ง✿﹏✿)ง
@parrezja: @fenrir7: Z gimnazjalnych - teraz po prostu ich lubię - fascynacji duetem Kaczmarski/Gintrowski pamiętam, jak zachwyciłem się A my nie chcemy uciekać. Uzbrojony w zestaw skojarzeń pt. BARD czy MUZYCY SOLIDARNOŚCI, doszedłem do wniosku, że sytuacja przedstawiona w utworze to niechybnie alegoria dziejów Polski podczas jednej z wielu dziejów
Komentarz usunięty przez autora