Wpis z mikrobloga

W ramach utest academy mam do przetestowania stronkę https://www.menards.com
W zaleceniach jest nie podawanie prawdziwych danych, więc stworzyłem z generatora fake konto i testuje.

Siedzę już 5 godzinę. I już sam nie wiem co robić... Poinstalowałem sobie aplikacje do robienia filmów i screenów ze znalezienia bug'a. Proszą też o loga. Czyli do zgłoszenia wszystkie 3 załączniki.

Klikam, dodaje, usuwam rzeczy z koszyka, sam nie wiem czego szukam.. Jedyne co znalazłem to te 3:

https://imgur.com/I2DAmi9
https://imgur.com/uSRnQJf
https://imgur.com/ooA1trt

Ale nie wiem jak mam to opisać. W zasadzie wszystkie 3 zaliczają się do Visual bugs. Poza tym takie wpisywanie w wyszukiwarkę mirror albo led to mogę to grudnia filtrować bo nie mam dokumentacji...

Jestem mega rozgoryczony tą utest academy... Jako przykład dodam że na testerwork, zaliczenie podstawowych informacji zgłaszania bugów, krótki test na wiedzę zajął mi chwilę wczoraj. Weryfikacja przyszła dzisiaj rano na @ i w zasadzie już czekam na test case'y

#utest #testowanieoprogramowania
  • 8
  • Odpowiedz
@Hybris: probowales puscic przez jakis program/strone co szuka zle dzialajacych linkow? Moze strona nie blokuje i latwe „very valuable” do zdobycia. Jak juz nic nie mozesz znalezc to odpusc sobie, zglos to co znalazles i zapisz sie do kolejnych academy.
  • Odpowiedz
@BDJQP: Dziękuję

@kubellob:

probowales puscic przez jakis program/strone co szuka zle dzialajacych linkow? Moze strona nie blokuje i latwe „very valuable” do zdobycia.


Nie mam wiedzy na ten temat. Wiesz byłem przekonany, że te pierwsze kroki to szukanie podstawowych błędów przez manualne testowanie. Sądziłem że skoro sugerują w Overview sprawdzić dodawanie do koszyka i odejmowanie produktów to wykrzaczy mi się strona na klasycznym 404 i po sprawie.

W zasadzie strona
  • Odpowiedz
@Hybris: w academy overview zawsze pisza to samo „sprawdz dodawanie do koszyka” „zmien jezyk” „zmien ilosc w koszyku”. Z mojego skromnego kilku msc doświadczenia polecam przeszukiwać strony „help” „about us” „terms” te ktore sa na dole strony. Czesto wystepuje brak hyperlinków w mailach lub stronach, linki prowadza do błędu 404, strony źle się pokazuja na tablecie w pozycji poziomej lub pionowej. Może po prostu taka strona w tym tygodniu, że ciężko
  • Odpowiedz
@Hybris: brak limitu znakow w wyszukiwarce; wyszukiwarka chyba zle dziala ze znakami specjalnymi typu # |
przy probie zalozenia konta z haslem 123123123 leci error, ze zle haslo i pod textboxem z haslem pojawia sie jakis krzyzyk, ktory chyba jest zbedny
to tak na szybko, pozniej jeszcze moge rzucic okiem
  • Odpowiedz
@kubellob: Jak zawsze piszą to samo w overview to bardzo słabo. Maja spory chaos w tych materiałach. Irytujące i jestem bardzo zdziwiony że uTest mając taki samouczek ma tyle zarejestrowanych osób. Serio.

Co do tabletów i innych urządzeń mobilnych to jest to wytłuszczone w Overview na jakich urządzeniach mogę testować. W tym wypadku laptop/pc.

Dzięki za link, nie sądziłem że bedzie potrzeba używania takich narzędzi na nie ukrywajmy podstawowym etapie.

@
  • Odpowiedz
@Hybris: w aplikacji masz informacje na jakiej stronie wystepuje link z bledem 403. Wystarczy wejsc na te strone i znalezc lub ctrl + f i poszukac.

Odnośnie academy to wydaje mi sie ze te strony sa wybierane losowo z internetu XD.

Na bank mozna zglosic video, po prostu screenshot wystarczy ale jak nie jestes w stanie zreprodukowac za pomoca samego screena to smialo wrzucaj film. Ewentualnie odrzuca i nic sie nie
  • Odpowiedz
@Hybris: Co do hasla - kwestia doswiadczenia z kilku projektow. Kazda powazniejsza firma przy zakladaniu konta ma jakies zasady dot. sily hasla (przewaznie duza, mala litera, cyfra, znak specjalny, 8 znakow dlugosci, itd), wiec odruchowo sprawdzilem, czy przejdzie 'slabe' haslo, jesli tak to polecialaby sugestia, ze powinni dodac jakies zasady dotyczace ustawiania hasla. Jesli by nie przeszlo chcialem sprawdzic, czy user dostaje jasny, 'user-friendly' komunikat, czemu musi wybrac inne haslo
  • Odpowiedz