Wpis z mikrobloga

Siema.
Polecacie jakieś kursy tworzenia aplikacji webowej korzystając z .net core? W formie tekstowej, video? Może jakaś książka? Poza dokumentacją, którą oczywiście bardzo szanuje ( ͡° ͜ʖ ͡°) Rozumia c#, opp i wzorce, więc kurs nie musi tego omawiać.
Zasadniczo zależy mi, żeby obejmował postawy, możliwie krok po kroku. Nie mam doświadczenia w tym polu, więc nie wiadomo w co ręce włożyć, jak zakumam architekturę na jakiś przykładowym projekcie to powinno pójść już potem z dokumentacją i wujkiem google.

Dodatkowo, chciałbym się nauczyć chociaż minimum frontendu. Co polecacie? React, Angular? Z javy w wersji skrypt znam tylko memy, ale myślę, że dobrze by było tego trochę liznąć. A może Razor? ( ͡º ͜ʖ͡º)

#programowanie #naukaprogramowania #dotnet #webdev
  • 11
@VDrakkainen: nie przerabiałem go jakoś dużo, sam początek bo poszedłem chwilowo bardziej w UWP. Zreszta czekam na .NET Core 3 i Blazora i to chce najbardziej ogarnac. Na pocztatek ta ksiazka wystraczy, zmiany nie sa jakies drastyczne... ale .net core sie rozwija szybko i za pol roku to juz faktycznie może być outdated. Ale jak poznasz 2.X łatwiej skoczysz w 3.X
@VDrakkainen: skoro znasz C# i chcesz poznac troche front-endu to na poczatek poelcam ASP.NET CORE Fundamentals na Pluralsight

https://app.pluralsight.com/library/courses/aspnet-core-fundamentals/table-of-contents

Jak juz ogarniesz Razor pages a bedziesz chcial troche poszerzyc wiedze to jeden z prostszych frameworkow JS to Vue.js.

https://app.pluralsight.com/library/courses/vuejs-fundamentals/table-of-contents

O wiele bardziej skomplikowane alternatywy warte obczajenia w pozniejszych etapach to np: Blazor, React czy Angular.
@Goglez faje, ale chyba średnio to zaczynać mając wiedzę tylko o C#/podstawy MVC/Core? Kiedy radziłbyś zacząć ten projekt/co warto wiedzieć żeby wynieść z tego jak najwięcej ?