Wpis z mikrobloga

Potrzebuje porady, w kwestii zabezpieczenia przed korozją

będę wymieniał w swoim samochodzie pas przedni, przerdzewiała mi całkowicie dolna belka, ale chyba wymienię cały element.

https://allegro.pl/oferta/pas-przedni-kpl-nissan-almera-n16-2000-2007-nowy-6686830713

Zamówiłem już na allegro, z rozmowy ze sprzedawcą wynika, że jest wstępnie zabezpieczony przed korozją ale warto by było go zabezpieczyć czymś dodatkowo.

Ma to sens jeżeli zamierzam tym samochodem jeździć jeszcze z 5 lat? Samochód jest z 2003 roku, poza tą przerdzewiałą belką jest ok.

Jaki preparat polecacie? Kupić jakiegoś szpraja czy coś w płynie? Dam radę to sam pomalować jakimś szprajem albo pędzlem zanim dam mechanikowi do zamontowania?

Pod kolor nadwozia nie będę już malował, i tak tego nie widać, chodzi mi tylko o dodatkową warstwę antykorozyjną, ocynku nie ma z tego co mówil sprzedawca

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #nissan
Ksemidesdelos - Potrzebuje porady, w kwestii zabezpieczenia przed korozją


będę w...

źródło: comment_jN5gZVyiDQJT9By7wT3oSz119JVQmpoz.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: Ja w swojej wymieniałem tylko belkę, w polifcie nie da się tak ?

Nowa powinna spokojnie 5 lat wytrzymać, ale jeśli chcesz dodatkowo zabezpieczyć to od spodu jakiegoś baranka bo wydaje mi sie że w tym miejscu masa bitumiczno-kauczukowa nie zda egzaminu. Z moich doświadczeń produkty Boll, Novol i Valvoline wydają sie godne polecenia.
Dodatkowo zgrzewy, spawy, łączenia blach możesz przesmarować czymś w stylu fluidolu, raczej nie zaszkodzi.
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: Z zewnątrz wszystko zmatować i podkład epoksydowy na pistolet lub pędzlem, a we wszystkie profile na bogato środkami do konserwacji profili zamkniętych (APP, SikaGard, APP, Valvoline, Novol) najlepiej najpierw żółtym (rzadki, wszędzie wpłynie) a później białym/bezbarwnym (gęstszy). Sugeruję przed wstawieniem, popsikać na wężyku przez otwory technologiczne, jak podeschnie to obrócić do góry nogami i to samo, żeby we wszystkie miejsca łączenia wpłynęło. Korozja zazwyczaj zaczyna się od środka, ponieważ woda
  • Odpowiedz
  • 0
@Ksemidesdelos puszka konserwacji do profili również wskazana. Nawet najtańszego. Ważne żeby woda nie stała w gołych łączeniach blach. Z zewnątrz korozję zawsze są się usunąć. Od środka bezinwazyjnie jest to praktyczniejsze niemożliwe. A od tego się wszystko zaczyna.
  • Odpowiedz