Wpis z mikrobloga

Jest tu ktoś ogarnięty w #komputery ?
Składam komputer prawie od zera.
Szukam w Internetach jaką płytę główną wybrać do #amd #ryzen2700x
Wszędzie piszą, że trzeba dobrać pod względem co się chce robić.
Ale to skomplikowane w moim przypadku.
Bo jeśli gram w gry, to jakiś Cities: Skylines, cywilizacja, GTA.

Poza tym, amatorsko siedzę w grafice 2d, 3D, a także w produkcji muzycznej.
Wszystkiego po trochu.
Zależało by mi na co najmniej dwóch slotach PCI express (mam trochę tłustą kartę dźwiękową) i miejscu na jakąś wypasioną grafikę xD

Nie mam doświadczenia z OC, ale nie wykluczam.
Na świecących #!$%@? mi nie zależy.

Kiedyś większość komponentów kupowałem marki MSI i sobie chwaliłem.
Podejrzewam, że gniazdo 470 będzie jeszcze miało jakąś przyszłość.

Ceny są różne, jestem w stanie rozważyć każdą opcje, ale żeby była podparta dobrym uzasadnieniem.
Z góry dziękuję ( ͡° ͜ʖ ͡° )*:


PS.
Gdzieś czytałem, że pod ryżego lepiej kupić RAM z odpowiednim taktowaniem. Ktoś drążył temat?
  • 29
  • Odpowiedz
@LeGgo: Mogę ci "wirtualnie złożyć" komputer, czyli zrobić listę, skopiujesz ją do koszyka, kupujesz i z głowy.
Potrzebujesz tego komputera "na już"? Za niedługo nowe grafiki Super RTX i 3 generacja AMD.

PS. Gdzieś czytałem, że pod ryżego lepiej kupić RAM z odpowiednim taktowaniem. Ktoś drążył temat?


Tak, conajmniej RAM 3000mhz.
  • Odpowiedz
  • 0
@LeGgo Co do procka, to lepiej zwykłe 2700, które podkręcisz, zamiast dopłacać do wersji z "x". Z mobo to może Asus prime x470 by Ci podpasował. Ma chyba lepszy kodek dźwięku od msi.
  • Odpowiedz
@keyoo0: możesz, ja sobie zrobię analizę. Nie muszę mieć na już, ale chętnie zacząłbym już dokupywać elementy.
Właśnie sytuacja jest taka, że procesor już mam.
Obudowę raczej też :)
  • Odpowiedz
@LeGgo: No np. jakieś ważne pliki, które nie chciałbyś, żeby stracić. Mogę Ci np. dać HDD, albo dać wszystko na SSD na SATA III i M.2., a ważne pliki będziesz sobie miał w chmurze.
  • Odpowiedz