Wpis z mikrobloga

@Bogdan191: Pytam bo gdzieś czytałem że to zachowanie jest wynikiem małych niesymetri w początkowym wektorze ruchu. Gdyby ciało było idealne i start byłby idealnie w osi to nie powinno się przekręcać.

Ale nie wiem czy to prawda i czy błędy symulacji (zapewne jakaś metoda elementów skończonych) nie spowodują przekręcania się.
@kwanty: hmm, co do niesymetrii to nie wiem jak jest. Tutaj potrzeba kogoś bardziej zaznajomionego z tematem.

Co do symulacji, to odnoszę wrażenie, że jest jakby na odwrót - tylko dobry solver potrafi uchwycić zjawisko. Wg angielskiej wiki [..] a small disturbance along other axes causes the object to 'flip' [..]. Gdyby błąd obcięcia/zaokrąglenia był duży, wtedy solver nie byłby w stanie dostrzec tych małych 'zakłóceń'. Gdyby, był w stanie
@Bogdan191: Chodziło mi o to, że błędy będą się kumulować w czasie, więc nawet jeżeli wystartuje z perfekcyjną symetrią to i tak jakieś błędy urosną i będzie mógł zacząć oscylować :)

Oczywiście gdyby solver był bardzo "zgrubny" to nic by z tego nie wyszło.

Dzięki za wyjaśnienia :)