Wpis z mikrobloga

#pytaniedoeksperta lub expertów. #grafikakomputerowa .
Chciałabym się dowiedzieć jak to wygląda od kuchni. Czy osoby pracujące jako grafik komputerowy najczęściej mają wykształcenie ze studiów, z kursów, czy są samoukami. I jeśli z studiów/kursów to czy mogą coś dobrego polecić.
Jak obszerną wiedzę trzeba do tego posiadać? Wystarczy znajomość programów i trochę wyobraźni, czy to bardziej skomplikowana sprawa? Ja jestem totalnym laikiem, czasami rysuję sobie coś for fun, ale że nadal szukam sensu swojej egzystencji to może przydało by się poszerzyć wiedzę w tym temacie.
Prosiłabym o jakieś odpowiedzi expertów lub ludzi, którzy swoje pasje kierują w tym kierunku. Możecie mnie albo zachęcić, albo zniechęcić, więc słucham ( ͡º ͜ʖ͡º)

• 63
  • Odpowiedz
@Tyrande: Wykształcenie czy kursy niewiele ci da, jeśli nie masz solidnej wiedzy, doświadczenia i talentu - liczy się portfolio. Nie mam wykształcenia kierunkowego i świetnie daje sobie radę, dużo nauczyłam się w agencji, gdzie zaczynałam, ale jeszcze więcej sama oglądając tutoriale na YT.

Jako grafik musisz znać dobrze Photoshopa (obróbka zdjęć, barwa, szparowanie piórkiem), Indesigna (DTP, praca z barwami, typografia), Illustratora (wszelkie logotypy to wektory), przygotowanie do druku różnych reklam wewnętrznych
  • Odpowiedz
@Tyrande: grafika to bardzo ogólne słowo, bo w nim zawiera się wiele dziedzin (od rysunku, przez projektowanie aż po prace analityczna). Koleżanka wyżej mocno przesadza, ze trzeba znać HTML/CSS, podstawy 3D i jakiś inny szajs, chyba, ze chce się być „grafikiem”, bo będąc chociażby ilustratorem liczy się styl, umiejetność rysunku (lub jego brak - zależy od stylu), umiejetność posługiwania się programami i podstawy DTP zależne od technologii w jakiej chce się
  • Odpowiedz