Wpis z mikrobloga

Dzisiaj zaczniemy nietypowo. Od zagadki: jak sądzicie, po co widnieje pewne nacięcie na bieżny wewnętrznej łożyska w pierwszych sekundach nagrania?

Odpowiedź poznamy mam nadzieję w niedługiej przyszłości, natomiast teraz zapraszam na kontynuację tematyki związanej z łożyskiem, mianowicie zrealizowany został temat z podejściem do modelowania koszyka łożyska.

Niezależnie czy wiecie jak podejść do przedstawionego problemu, czy też nie jesteście do końca pewni jak się zabrać za taki detal i mimo sporej dostępnej ilości poradników do modelowania koszyka łożyska polecam obejrzenie odcinka ze względu na nieco inne rozpoczęcie modelowania: modelowanie zaczynamy od jednoczesnego spasowania średnicy kulki do gabarytów półfabrykatu, który pomimo naddatku na wykonanie operacji skorupy gwarantuje zachowanie wymaganej nominalnej grubości finalnego detalu. Dzięki takiemu podejściu po wykonaniu objętości pierścienia i ponownego wykorzystania szkicu z okręgiem konstrukcyjnym kulki, nie musimy jej definiować po raz drugi. Tym samym przyspiesza nam zarówno definiowanie wiązań geometrycznych jak i ustalanie wartości wymiarowych.
Po dodaniu zmiennych przy użyciu narzędzia "równań", w taki sposób możemy bardzo łatwo modyfikować wymiary naszego detalu.
Być może koszyka łożyska nikt modelował nie będzie. Ale projektowanie różnego rodzaju wytłoczek z blachy jest dość częstym zabiegiem konstrukcyjnym. Mam nadzieję, że dzięki temu nagraniu ktoś może wpadnie na jeszcze inny, lepszy i ciekawszy sposób na podejście do wykonania modelu analogicznej części.

Zapraszam: [[#40] Koszyk łożyska - podejście do modelu 3D.](https://www.youtube.com/watch?v=cAlkGSJ6wUs)

#inzynierprogramista #cad #mechanika #modelowanie3d #projektowanie #solidworks
  • 4
  • Odpowiedz
To czoło łożyska, a nie bieżnia. Wycięcie jest najprawdopodobniej miejsce na zabezpieczenie wewnętrznego pierścienia przed obrotem na wale, aczkolwiek zgaduje.
  • Odpowiedz
@Biagioone: Dziękuję za zainteresowanie tematem.
"To czoło łożyska, a nie bieżnia."
W zasadzie... Tak. Zabrakło precyzji z mojej strony.

"Wycięcie jest najprawdopodobniej miejsce na zabezpieczenie wewnętrznego pierścienia przed obrotem na wale".
W zasadzie... Nie. Aczkolwiek nie w
  • Odpowiedz
@InzynierProgramista: Nie mam nic przeciwko w wykorzystaniu mojego komentarza. Można poznać rozwiązanie zagadki, może na PW jeżeli jeszcze ktoś będzie próbował odgadnąć. Na dobrą sprawę przed obrotem wystarczy tarcie między wałem a pierścieniem wewnętrznym, powstałe z połączenia wciskowego. Aczkolwiek dużo zależy od warunków pracy, konstrukcji etc.
  • Odpowiedz