Aktywne Wpisy
jegertilbake +23
#antynatalizm
Czy od początku istnienia tego tagu lub może istnienia ludzkości podał ktoś w końcu choć jeden dobry argument za posiadaniem potomstwa czy dalej nic?
Dawno tu nie zaglądałem więc będę wdzięczny za update tl;dr
Czy od początku istnienia tego tagu lub może istnienia ludzkości podał ktoś w końcu choć jeden dobry argument za posiadaniem potomstwa czy dalej nic?
Dawno tu nie zaglądałem więc będę wdzięczny za update tl;dr
brh4life +534
UDAŁO SIĘ!
Zbudowałem wehikuł czasu! Piszę do was z 2030r, na dowód wrzucam screena z głównej!
Zbudowałem wehikuł czasu! Piszę do was z 2030r, na dowód wrzucam screena z głównej!
Mama chce kupić lepszy sprzęt, bo tamten okazał się fatalnie wykonany (touchpad po kilku miesiącach się świeci, ekran jest mizerny, całość to słaby plastik). Pytanie czy warto go naprawiać i sprzedać jako laptop na gwarancji za około 1200 złczy może lepiej sprzedać na części?Co będzie bardziej opłacalne?
PS. Drugi raz nie nabiorę się na taki badziew i będę kupował lepsze sprzęty.
#komputery #elektronika #laptopy
A za 2200 mógłbyś mieć takiego Asusa z SSD
https://www.x-kom.pl/p/431320-notebook-laptop-156-asus-vivobook-r520ua-i3-8130u-16gb-256ssd.html
Po drugie nigdy nie korzystaj z gwarancji tylko rękojmi.
Co do twojego łapka to możesz tylko liczyć na kolejną usterkę i oddanie go w ramach RĘKOJMI (po drugiej jakiejkolwiek usterce sklep musi ci oddać kasę) albo jakąś naiwną Grażynę z olx
Druga opcja to naprawa tego - wymian zawiasu i zalanie tego poxiilina. Ja tak kilka lapkow naprawiłem. Tylko tracisz gwarancje. Ogólnie to nie wiem czemu takie słabe to robią.
http://www.kodekscywilny.pl/artykul,1688,11953,gdy-klient-sklada-druga-i-kolejna-reklamacje.html
@Tytanowy_Lucjan: @uukasz: #!$%@? prawda z tym oddawaniem hajsu na rękojmi, nikt nie musi tego robić, kodeks cywilny o tym nie wspomina. Jest wyraźnie napisane, że rozwiązanie problemu wybiera sprzedawca zgodnie z tym, co według niego jest w tym przypadku najlepsze.
@Beckham: na przyszłość, to tak średnio kupować nowy sprzęt za 2k. Zazwyczaj są to
@Sihill_pl: Owszem, ale tylko w przypadku pierwszej rękojmi. W drugiej już musi się zgodzić na to czego ty jako konsument oczekujesz. Przeczytaj link, który zamieściłem wyżej.
Przerabiałem już wiele rękojmi (swoich i znajomych) i wiem jak to działa.
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19640160093/U/D19640093Lj.pdf
tytuł XI, dział II, artykuł 560 paragraf 2
Z tego co czytam xkom nie przyjmuje zwrotów z tyt. rękojmi. Mleko się wylało. Moja mama i tak chce kupić lepszego laptopa. Teraz pytanie co z tym. Czy warto zgodzić się na naprawę za 800 zł w serwisie? Może sprzedać go na części? Co najlepiej zrobić z tym
800 zł to zdzierstwo normalny serswis do co za ok 300-400 naprawi. Podaj jakie ma parametry to ci powiem cyz się opłaca. A sam to zrobisz tak jak serwisy za ok 200 zł (wymiana bottomcase czyli spodu obudowy i zawiasów plus 2h roboty)
Ale jeśli normalnie osoba fizyczna brała to nie mają prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi
Jesteś sprzedawcą, że chcesz wprowadzać ludzi w błąd?
@Beckham: NIKT nie może odmówić przyjęcia rękojmi. Normy prawne są ważniejsze niż jakiekolwiek wewnętrzne regulacje firmy.