Wpis z mikrobloga

Mirki, pół roku temu kupiłem mamie laptopa HP za 2100 zł. Jakiś czas temu na ramce ekranu pojawiło się wybrzuszenie. Bardzo szybko naderwał się zawias i oddaliśmy na gwarancję. Niestety, nie uznali gwarancji i chcą za ewentualną naprawę ponad800 zł.

Mama chce kupić lepszy sprzęt, bo tamten okazał się fatalnie wykonany (touchpad po kilku miesiącach się świeci, ekran jest mizerny, całość to słaby plastik). Pytanie czy warto go naprawiać i sprzedać jako laptop na gwarancji za około 1200 złczy może lepiej sprzedać na części?Co będzie bardziej opłacalne?

PS. Drugi raz nie nabiorę się na taki badziew i będę kupował lepsze sprzęty.

#komputery #elektronika #laptopy
Beckham - Mirki, pół roku temu kupiłem mamie laptopa HP za 2100 zł. Jakiś czas temu n...

źródło: comment_szpJ9vQketQf86pssoInSnUeWl5B9VhK.jpg

Pobierz
  • 24
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Beckham: HP cywilne to grzejące się gówno. Jak już to tylko linie biznesowe.
A za 2200 mógłbyś mieć takiego Asusa z SSD
https://www.x-kom.pl/p/431320-notebook-laptop-156-asus-vivobook-r520ua-i3-8130u-16gb-256ssd.html

Po drugie nigdy nie korzystaj z gwarancji tylko rękojmi.

Co do twojego łapka to możesz tylko liczyć na kolejną usterkę i oddanie go w ramach RĘKOJMI (po drugiej jakiejkolwiek usterce sklep musi ci oddać kasę) albo jakąś naiwną Grażynę z olx
@Beckham Odbierz i oddaj z tytułu rekojmi i sprzedawca musi coś z tym zrobić.

Druga opcja to naprawa tego - wymian zawiasu i zalanie tego poxiilina. Ja tak kilka lapkow naprawiłem. Tylko tracisz gwarancje. Ogólnie to nie wiem czemu takie słabe to robią.
@uukasz: Po drugiej. A jak nie odpowie w terminie na pierwszą to nawet i po pierwszej. Sam tak ostatnio miałem, że dopisałem do pierwszej reklamacji telefonu info o "wymianie na nowy lub zwrot kasy". Nie zgadzałem się na naprawę.Olali to i po 14 dniach, pierwszym liście od rzecznika konsumentów i mojej litanii obowiązujących ich praw musieli mi oddać całość kasy.

http://www.kodekscywilny.pl/artykul,1688,11953,gdy-klient-sklada-druga-i-kolejna-reklamacje.html
@Harmideron: czyli co, tylko nieznane chińskie gówna z gearbesta? XD
@Tytanowy_Lucjan: @uukasz: #!$%@? prawda z tym oddawaniem hajsu na rękojmi, nikt nie musi tego robić, kodeks cywilny o tym nie wspomina. Jest wyraźnie napisane, że rozwiązanie problemu wybiera sprzedawca zgodnie z tym, co według niego jest w tym przypadku najlepsze.

@Beckham: na przyszłość, to tak średnio kupować nowy sprzęt za 2k. Zazwyczaj są to właśnie plastiki, w których
rozwiązanie problemu wybiera sprzedawca zgodnie z tym, co według niego jest w tym przypadku najlepsze.


@Sihill_pl: Owszem, ale tylko w przypadku pierwszej rękojmi. W drugiej już musi się zgodzić na to czego ty jako konsument oczekujesz. Przeczytaj link, który zamieściłem wyżej.

Przerabiałem już wiele rękojmi (swoich i znajomych) i wiem jak to działa.
@Tytanowy_Lucjan: w jakiejkolwiek rękojmi
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19640160093/U/D19640093Lj.pdf
tytuł XI, dział II, artykuł 560 paragraf 2

§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez

sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast

wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do

zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo

wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym

przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów
@Beckham Musza przyjmować na rękojmie tyle ze musisz sam sobie pisemko napisać ze to rękojmia a nie gwarancja.

800 zł to zdzierstwo normalny serswis do co za ok 300-400 naprawi. Podaj jakie ma parametry to ci powiem cyz się opłaca. A sam to zrobisz tak jak serwisy za ok 200 zł (wymiana bottomcase czyli spodu obudowy i zawiasów plus 2h roboty)
Tzn pękł/ wysunął się zawias, ale tez plastikowa ramka ekranu się odkształcila i ja zapewne tez trzeba wymienić. Jaki jest koszt takiej naprawy? @jmuhha
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Sihill_pl: Jak już rzucasz paragrafami to wszystkimi. Paragraf pierwszy wspomnianego przez ciebie przepisu w ostatnim zdaniu mówi o odstąpieniu od umowy. Jest to zabezpieczenie przed niekończącymi się naprawami.

Jesteś sprzedawcą, że chcesz wprowadzać ludzi w błąd?

@Beckham: NIKT nie może odmówić przyjęcia rękojmi. Normy prawne są ważniejsze niż jakiekolwiek wewnętrzne regulacje firmy.