Wpis z mikrobloga

Mirki znające sie na mechanice:
Miałem robioną uszczelke pod głowicą w aucie, niby wszystko okej jest ale spala mi olej strasznie, na ciepłym silniku jak troszke przygazuje leci biała chmura za autem, spala gdzieś 1l/500km oleju. Nie znam się na tym ale internet mówi o uszczelniaczach zaworowych/pierscieniach. Moje pytanie brzmi czy te rzeczy powinny być robione razem z uszczelką? Czy mechanik który mi to robił, zrobił to nierzetelnie? Jest to coś co powinienem reklamowac czy raczej są to dwie różne sprawy niezwiązane ze soba?
#mechanikasamochodowa #naprawasamochodow #mechanika #samochody
  • 20
@Filipmamnaimie: Biała chmura - może być zwykła para z wydechu. Kwestia co się działo z autem, że była wymagana wymiana uszczelki pod głowicą. Bardziej uciekałby płyn chłodniczy - olej mało ma wspólnego jeżeli jest sucho.
@Wyrwiszmat: uciekał mi płyn chłodniczy do oleju. Przed robotą lałem 10w40 i było okej, ubywalo ale na zewnątrz, co bylo łatane, po robocie wlewam 5w30 valvoline. Robiłem tester głowicy (ten na co2) i nie wyszło mi nic z niego a mimo to ubywa mi oleju mocno, niekeidy czuć w powietrzu spalony olej. Mam nagranie tej chmury z wydechu więc mógłbym wrzucić na yt jak coś.
@Filipmamnaimie: Zrobiłeś błąd. Zmieniłeś klasę oleju z gorszej na lepszą. Takie coś można wykonać odwrotnie lub tylko przy ewentualnym remoncie kapitalnym.

Stąd te branie oleju. 5w30 to pełen syntetyk (jest bardzo rzadki). 10w40 to półsyntetyk z środkami uszczelniającymi.
Kup płukankę silnika, zmień po niej olej na 10w40 i powinno się zmniejszyć zapotrzebowanie.

Przygotuj się , że jak już bierze olej to nie przestanie. Walka jest przeważnie bez sensu, bo koszta remontu
@Wyrwiszmat: nie była to moja decyzja a mechanika( ͡° ʖ̯ ͡°)
Spróbuję tego rozwiązania, jeśli jakkolwiek pomoże - stawiam flaszkę
Jeszcze jedno pytanie, warto ryzykować wlanie jakiegoś ceramizera czy coś w tym stylu? Chodzi mi o te panthery czy xado i tego typu środki