Wpis z mikrobloga

Poszukaj w internecie jak działał silnik tych gier, potem komentuj.


@chciwykrasnolud: Poszukałem tylko jak to się ma do tematu? Skoro bierzemy 20 letnią grę to czemu nie wziąć np 30 letniej? Proszę - na commodore, amigę albo inne zx spectrum miałeś gry, które wizualnie działały 10 fps i były grywalne ¯\_(ツ)_/¯

No i skoro 20 lat temu dało się grać w 25 fps i dało się przyzwyczaić to może skoro 20
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sodomek: fizyki nie oszukasz. Masz kilku kumpli, bardzo reprezentacyjna grupa. na podstawie tego można powiedzieć, że przeciętny gracz to 30+ grający w najbardziej gowniana grę na konsole jaka jest fifa
@TadzioNorek: Jak dla mnie zależy od gry - strategia, izometryczne rpg, "symulatory chodzenie" i ogólnie mało dynamiczne gry - 30 fps jak najbardziej ok. Ale wyścigi (zwłaszcza symulacyjne), FPSy, wszelkiego rodzaju gry akcji przy 30 FPS się gra ewidentnie mniej wygodnie, 60 fps to standard.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Yanushevitz:
Poza tym że od 30 lat najpopularniejszymi tematami są te związane z poprawieniem płynności w grach, configach i wycinaniu połowy gry aby działała płynnie, lub żeby w ogóle dało się grać bo większość MASTER RACE gra na jakichś gruzach.
@CienkiPPP Mi sie osobiście w forze gra dobrze, i raczej tutaj nie sądzę by taka dokładność byla potrzebna, natomiast w fpsy i tak się imo nie da grac na konsoli bo to meczarnia. Mi się komfortowo gra bo moje tytuły to przede wszystkim gry sportowe, bądź spokojne jak the hunter, nigdy nie lubiłem dynamicznych
@TadzioNorek: Ja akurat gram na PC (słabym swoją drogą, dlatego większość gier na low i ultra low :D) i np. w Dirt Rally nawet na ręcznie blokowanym 30 fps dla mnie zdecydowanie trudniej było walczyć z autem, ciągle miałem problem ze zbyt opóźnionym hamowaniem i reakcjami na zachowania auta. W 60 fps całkiem inny poziom komfortu. Ale to pewnie też kwestia przyzwyczajenia - ja zawsze wolę płynniejszą rozgrywkę kosztem grafiki, jest
dobrze wiem jak działają LCD. Przecież żeby uniknąć podwójnych klatek wystarczy wyłączyć vsync. Tearingu nie zobaczysz przy takich różnicach we frametime.


@chciwykrasnolud: Nope, wychodzi na to, że nie wiesz. Vsync jest do unikania darcia obrazu a nie unikania problemów z wyświetleniem klatek nierównych interwałach czasowych.

Masz tu jakiś losowy film o fpsach:
Kryspin013 - > dobrze wiem jak działają LCD. Przecież żeby uniknąć podwójnych klatek ...
Vsync jest do unikania darcia obrazu


@Kryspin013: Dokładnie, przy takich różnicach tearing będzie niezauważalny, a wyłączenie vsync wyeliminuje stuttering który on powoduje. Żadna klatka nie będzie wyświetlana podwójnie, przynajmniej nie w całości ;) Czytaj i sprawdzaj posty przed wysłaniem bo szkoda czasu na ich czytanie...
@chciwykrasnolud:

Żadna klatka nie będzie wyświetlana podwójnie, przynajmniej nie w całości ;)


Widzę, że chwyciż się każdej głupoty byle by wyszło na twoje.

a wyłączenie vsync wyeliminuje stuttering który on powoduje.


Dalej nie eliminuje to problemu. Dalej częśc klatek będzie albo podwójna albo tylko częściowo będzie się powtarzać.

Ja się cały czas odwołuję do tego, że nie widać różnicy - jak masz 38-45 fps na monitorze 60 Hz to widać znaczącą