Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #passat
Czy w dizlach b8 są jakieś większe niedorobki i problemy? Coś tam słyszałem że mieli wcześniej jakieś problemy z głowicami, rozrzadami itp.. A jak ogólnie wygląda eksploatacja b8 w kombi rocznik 2015-2016
  • 22
@muak47: mam znajomego ktory pracuje w niemczech w VW i z tego co opowiada to B8 to chyba najbardziej udany passat jaki był, bo sa tez egzemplarze typowe flotówki ktore dobijaja juz do ponad 300k po 5 latach (te pierwsze roczniki) gdy standardowo około 170/180 tys po 3 latach eksploatacji, a nowsze roczniki tj. od 2016 ktore skoncza tera 3 lata (zazwyczaj koniec leasingu) juz maja prawie po 200k i nic
@muak47: kto kazal omijac dsg? gdzie? na polackich forach na fejsie czy innych forach fanow vaga? Nie czytaj takich bredni. DSG to sa pancerne skrzynie tak jak i kazdy stary hydrauliczny automat. Tylko z nimi trzeba sie dobrze obchodzic, serwisowac na czas i serwisowac to, co jest potrzebne, a nie tylko spuscic i wlac nowy olej. W Polsce jest paradoks, ze ludzie chca tanie auta z malymi przebiegami. Wyszukaj sobie w
@wxx71 jak już zdecyduje się na VW to chce kupić w ich "sieci" używanych aut das Welt auto czy jakoś tak to się nazywa u nas, drożej ale pewniej. Co zresztą jest jednym z powodów czemu kieruje się w steone VW mam już dość oglądania następnej 508 czy Mondeo które po przyjeździe okazuje się szrotem.
DSG to sa pancerne skrzynie tak jak i kazdy stary hydrauliczny automat


@wxx71: co ma dać zestawienie tych dwóch typów skrzyń, skoro są zupełnie inne, a DSG wcale nie jest tak pancerne jakbyś chciał, bo niestety czasem psuje się i wymaga "specjalnej troski", a wszelkie zaniedbania #!$%@?ą srogo w portfel, czego z reguły nie można powiedzieć o starych automatach.

Kto kupuje nowe auto i wybiera manual jest po prostu debilem


Albo
@muak47: jak był serwisowany odpowiednio, to może jeszcze trochę pojeździć. Jak były przeciągane interwały to może bierdolnąć w każdej chwili. Zresztą, DSG jest ogólnie dość niepewną skrzynią i kupiłbym z nią wyłącznie nowe auto. Zobacz sobie ile kosztują naprawy. Poza tym, odpowiednie serwisowanie co 60kkm tez jest drogie.
@JudzinStouner kurde lipa, to na które automaty patrzeć? Myślałem również nad 508 albo Mondeo albo jakiekolwiek duże kombi do 60k. Wymóg to automat, dizel i wygoda podróży.
Zawsze myślałem że automaty nie do zajechania, że prędzej ludzie nieumiejetna zmiana biegów niszczą manule
@muak47: automat najlepiej klasyczny, hydrauliczny. Są też bezawaryjne dwusprzęgłowe, ale zdecydowanie nie DSG ( ͡° ͜ʖ ͡°) i wybij sobie z głowy skrzynie CVT, wiec większość Japończyków odpada.
@muak47: większość aut na szczęście jeszcze je ma. Poczytasz o konkretnym modelu to się dowiesz co i jak. Żeby było śmieszniej, skrzynia dwusprzęgłowa w Alfie ma dobre opinie, a DSG raczej średnie. Chociaż, może to efekt skali.
@JudzinStouner a może masz jakieś typy do wymagań jak wyżej wymieniłem? Bo szczerze już sam nie wiem, niby każdy okej ale jak człowiek poczta bliżej to każdy ma coś nie teges. Marka dla mnie nie ma żadnego znaczenia żadnych nie mam uprzedzeń, chyba wszystkie współczesne wozidla są tak samo #!$%@? więc co za różnica