Wpis z mikrobloga

Trzy tygodnie później i wreszcie udało się zamontować błotniki. Streszczenie: mieszkam w starym budownictwie i w windzie muszę stawiać rower do pionu - chciałem pełne błotniki na normalnych uchwytach, które się nie połamią przy stójce.

Najpierw zamówiłem błotniki nie tej szerokości co trzeba - profil 35mm zamiast 45mm. Później się ocknąłem, że z przodu mam nietypowe uchwyty montażowe - takie jak w widelcach Suntour. I tak zleciały ponad 3 tygodnie, póki zebrałem komplet.

Teraz to skręciłem i całkiem fajnie to wygląda. Błotniki to SKS Bluemels Primus 45mm - producent ze względu na pojedyncze druty zaleca montaż tylko w rowerach z bagażnikiem (jest dodatkowy uchwyt), w moim przypadku nie miało to takiego znaczenia. Tylny błotnik skracałem i tak o 20cm z przodu pod śrubę - na zdjęciu widać kawałek leżący na ziemi (Dremelem fajnie się to cięło, bo błotnik jest z kompozytu - aluminium w środku, powleczone plastikiem). Z dopasowaniem środkowego otworu nie ma problemu, bo jest "ruchomy".

Z przodu i z tyłu musiałem natomiast skracać druty - 4,5cm z przodu (zapewne ze względu na nietypowy uchwyt) i 1,5cm z tyłu. Tylny błotnik może jest trochę gorzej spasowany niż przedni - z tyłu dałem 6 podkładek jako dystans od ramy, żeby za bardzo nie odstawał z dołu od koła.

Ogólnie jestem zadowolony z zakupu - lekkie błotniki, elementów montażowych nie szczędzą (zostało mi jeszcze kilka śrub, bo dają w różnej długości, do tego dożucają nakrętki samohamowne itd). Nie jestem tylko pewien, co do zatrzasków pod druty, ale to czas pokaże.

@Joterini prosił, żebym wołał.

#rower
Ajtos - Trzy tygodnie później i wreszcie udało się zamontować błotniki. Streszczenie:...

źródło: comment_xbdVx9IAKRIS0MPI5avBp5VWdiP5QfQO.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
@worldmaster: Rower używany do dojazdów po pracy. Co prawda na rowerze śmigam w dojechanych Terrexach, ale mokre obuwie to gówno nie robota - a tym bardziej suszenie skarpet w pracy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ajtos: jak kupiłem mojego holdswortha to też chwila minęła zanim założyłem błotniki (z tyłu też musiałem dziurkę wiercić).

Po pierwszej jeździe w deszczu bez blotników do pracy od razu zamówiłem xd Nie tylko całe buty i nogawki, ale i cały napęd z przodu zachlapany...
  • Odpowiedz
@kendi: Zobaczymy jak ten błotnik z przodu się sprawdzi. Pytałeś się wcześniej o tę ramkę i obecne przez tego samego producenta jest sprzedawana jako mieszankę crossa i gravela. Np taki "bottom bracket drop" jest wręcz śmieszny - prześwit pedałów od ziemi to około 13 cm przy korbach 175mm (krawężniki niestraszne, bokiem też można kłaść na zakrętach).

@geuze: W dobrym deszcze już jechałem kilka razy w tym sezonie, tylko po co.
Ajtos - @kendi: Zobaczymy jak ten błotnik z przodu się sprawdzi. Pytałeś się wcześnie...

źródło: comment_YG5MLYcCTfjnr3CEmEYeoaPEKWWPs2la.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@the_red: Oryginalnie było 42x17, zmieniłem na 42x16. Problem jest taki, że korba jest 130BCD i blatu bałem się wrzucać z większą ilością zębów, bo nie wiem czy groziłoby to obcierką. Z tyłu natomiast nie chcę redukować zębatki kosztem zużycia łańcucha. Obecnie formy brak, więc wystarczająco.
  • Odpowiedz