Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Wy wszyscy serio myślicie, że praca w oświacie to życie. mlekiem i miodem płynące? Jestem nauczycielem przedszkola (tak, nie ciocią do opieki czy przedszkolanką) od prawie 10 lat, opowiem wam moja historię.

Nigdy nie chciałam uczyć, ale życie tak się poustawiało, że przypadkiem wpadłam i pokochałam pracę. Świeżo po licencjacie przypadkiem udało mi się znaleźć placówkę, z braku chęci innych nauczycieli, bo było to od połowy września, kiedy nie można już zacząć awansu (celowe zagranie. miasta na obniżenie kosztów, dzięki temu staż zrobiłam w 4 roku pracy i to mi zablokowało drogę do awansu właściwie do dziś). Dostałam na dzień dobry grupę 3-4-5-latków-w tym wieku różnice rozwojowe są ogromne (maluchy przychodziły jeszcze z pampersami, starszaki nawet zaczynały pisać). Dałam radę, nauczyłam się życia, ciężkiej pracy, odpowiedzialności, porządku w dokumentacji, który po dziś dzień ratuje mi życie. Mikrowypłata wystarczała, ponieważ mieszkałam w małym mieście z rodzicami, udało się nawet trochę odłożyć. Potem 2 lata tułaczki-firmy prywatne prowadzące zajęcia angielskiego w przedszkolach, staże z UP, opieka nad dziećmi, wszytsko na śmieciowych umowach za grosze. Złożyłam papiery do wszystkich marketów w mieście-nikt nie chciał magistra do siedzenia na kasie. Potem udało się wrócić do pierwszej placówki, najpierw na zastępstwo, potem na stałe, bo jestem dobra w tym, co robię. "Najmilej" wspominam zapalenia ucha, walkę żeby nie złapać wszy, glistnicę. Siedzenie na szkoleniach do nocy, wolontariat-zajęcia z angielskiego na okienku (tylko w czasie religii), rady, na których nic odkrywczego nie było, ale trzeba było to zrobić, stosy IPETów i innych programów naprawczych, indywidualnie dla dziecka.