Wpis z mikrobloga

Tyle wiadomości, że nie wiem od czego zacząć :D

1. Poszedł kolejny update. Prócz kilku zmian tekstów, najważniejszym jest to, że przy logu statusów rowerów zapisuję też miasto. Dzięki temu system lepiej liczy ilość rowerów dostępnych w konkretnym mieście w historii. Po uwidocznieniu historii indywidualnych rowerów okazało się, że rowery od Redy po Gdańsk sobie całkiem swobodnie zasuwają w te i nazad między miastami i trzeba było to uwzględnić.

2. MevoWatchdog własnie stał się oprogramowaniem open-source na licencji GNU. Wyszedłem z założenia że ja nie mam nic do ukrycia, w przeciwieństwie do #mevo
No i może ktoś będzie chciał wprowadzić drobne poprawki na backendzie lub frontendzie (np rozszerzyć mapkę na stronie roweru). Projekt w wersji developerskiej jest spójną paczką opartą o dockera. Do uruchomienia potrzebny jest tylko docker, docker-compose i przeczytanie pliku README.md

https://github.com/McOffsky/MevoWatchdog

3. Liczba mieszkańców Gdańska zwiększyła się wczoraj o małą qwarqq'ównę :) To jest dodatkowy powód otwarcia źródła mevowatchdog'a, mogę mieć mniej czasu na rozwój tego narzędzia jeśli zajdzie taka potrzeba.

#mevo #mevowatchdog #gdansk #trojmiasto
źródło: comment_9AQbXEGSHKgKw84Gd1BviRGGu0jRzh4o.jpg
  • 17
@piotr1900: użytkownik roweru zapewne też płaci podatki, z których ten system jest finansowany. ma prawo wiedzieć czy władze samorządowe używają tych pieniędzy w sensowny sposób. No i plus jest taki, że przy odpowiedniej presji społecznej zmiany w tym systemie mogą pojawić się szybciej.
@piotr1900: bo są wypożyczone ciągle. jako niezależny obserwator mogę powiedzieć że faktycznie jest tak, że popyt na tą usługę i skala tras przekroczyły podaż. W sumie teraz jedyne pytanie dlaczego tak słabo się przygotowano od strony infrastruktury? Oficjalną przyczyną opóźnień startu systemu do tej pory były problem z appką, a sie okazuje że nie tylko appka jest problemem. Wychodzi jednak na to że taka duża i niemiecka firma jak Nextbike jednak
@qwarqq
Gratulacje !!!
Twoja strona jest super, wielki szacun dla Ciebie
rozważył bym dodanie
- informacji kiedy rower przybył i opuścił dane miejsce postojowe, i podać czas pobytu w danym miejscu
- możliwość rozszerzenia przedziału czasowego dla zdarzeń dla danego roweru (miejsca postoju, naładowanie baterii, log roweru)
- dokąd rowery się rozjechały/przyjechały
@po_prostu_cebularz:
pkt 1. myślałem nad tym, bo faktycznie mapa vs wykres baterii wygląda często dziwnie.
Dodatkowo muszę sprawdzić czy dobrze liczę ilość dostępnych rowerów w historii, te wykresy widoczności / dostępności są dziwnie zbliżone.

pkt 2. jest częściowo, tylko inputa muszę dodać. dodaj w URL ?hours=48 i masz dane z dwóch dni.

pkt 3. Nie rozumiem, wyjaśnij dokładniej o co ci chodzi. Czy to nie jest w sumie zawarte w mapie?
. Czy to nie jest w sumie zawarte w mapie?


@qwarqq:
odnośnie punktu 3. chodzi o to, żeby móc wybrać oficjalny przystanek, i sprawdzić skąd rowery przyjechały, czyli żeby była możliwość zobaczenia z jakich zakątków miasta przyjechali ludzie np. pod OBC, oraz a po przełączeniu opcji zobaczyć gdzie się rozjechali z danego punktu.