Wpis z mikrobloga

Praca w osadzie #lacunafabularnie #lacunafabularnienewbristol

----------------------------------------

Każdy, kto przypłynął do New Bristolu myśląc, że spędzi beztroskie życie w ciepłym kraju, z dala od kontynentalnych podatków i ucisku feudalnego, mógł się srogo rozczarować. Zycie w osadzie jest nieco prostsze, ale równie ciężkie co w Starym Świecie. Każdy ma swoje marzenie, które chciałby zrealizować. Marzenia kosztują. Na szczęście naprzeciw oczekiwaniom wychodzi Wasz miłościwy król Jerzy III, oferując zatrudnienie w królewskich kompaniach. W dodatku płaci całkiem nieźle, przekonajcie się sami!

----------------------------------------

1. Plantacja cukru - zlokalizowana na południe od Georgetown królewska plantacja dostarcza trzciny cukrowej prosto na statki kompanii handlowej, skąd jest następnie wysyłana cukrowni, zlokalizowanej w Xanthii w portugalskiej części Riwonii. Praca na plantacji jest całkowicie bezpieczna, między innymi dlatego, że jedyne podejrzane typy na niej pracujące są zakute w kajdany.

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier, Biurokrata, Naukowiec, Kupiec
Inne wymagania: niekaralność, Niebieska lub Zielona Flaga.

Pensja:
Farmer - 40 funtów / kwartał
pozostałe cechy - 20 funtów / kwartał

2. Kopalnia soli - względnie głębokie chodniki, wykopane u podnóża Mount Vicious zostały zaprojektowane przez pierwszych angielskich osadników w tych rejonach. Pech chciał, że żadnego z nich nie ma już z nami, wszyscy zginęli w różnego rodzaju wypadkach. Sól sprzedawana jest prosto do Anglii. Kwartalna szansa wypadku przy pracy wynosi 30%, u bohaterów z cechą Górnik 20%

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier
Inne wymagania: brak

Pensja:
Górnik (Kondycja 18+) - 100 funtów / kwartał
Górnik (Kondycja -17) - 80 funtów / kwartał
pozostałe cechy (Kondycja 18+) - 60 funtów / kwartał
pozostałe cechy (Kondycja -17) - 40 funtów / kwartał

3. Kamieniołom - jeżeli cierpisz na klaustrofobię lub po prostu od śmierci w kopalni wolisz mniej prawdopodobną śmierć przez przygniecienie głazem. Kamieniołom zlokalizowany jest zaraz obok kopalni. Kwartalna szansa wypadku przy pracy wynosi 25%, u bohaterów z cechą Górnik 15%

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier, Biurokrata, Naukowiec.
Inne wymagania: brak

Pensja:
Górnik (Kondycja 18+) - 50 funtów / kwartał
Górnik (Kondycja -17) - 40 funtów / kwartał
pozostałe cechy (Kondycja 18+) - 35 funtów / kwartał
pozostałe cechy (Kondycja -17) - 25 funtów / kwartał

4. Tartak - drzew na wyspie jest dostatek, a zapotrzebowanie na drewno wydaje się nie słabnąć. Budowle, statki, naczynia, rzemiosło, cała gospodarka opiera się na drewnie. Praca względnie niebezpieczna dla świeżaków. Kwartalna szansa wypadku przy pracy wynosi 10%, u bohaterów z cechą Górnik 0%

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier, Biurokrata, Naukowiec
Inne wymagania: brak

Pensja:
Górnik (Kondycja 18+) - 50 funtów / kwartał
Górnik (Kondycja -17) - 35 funtów / kwartał
pozostałe cechy (Kondycja 18+) - 30 funtów / kwartał
pozostałe cechy (Kondycja -17) - 15 funtów / kwartał

5. Królewska kompania handlowa
5a. Biuro - liczba dokumentów generowanych przez działalność kompanii stale rośnie, a wraz z nim zapotrzebowanie na gryzipiórków. Nie jest to najbardziej wdzięczna robota, za to bezpieczna i zawsze pewna. Co sprytniejsi zawsze znajdą jakąś skromną premię do swojej pracy.

Wymagana klasa: Biurokrata, Naukowiec
Inne wymagania: Intelekt 12+, niekaralność

Pensja:
Przywódca - 20 funtów / kwartał
Łotr z Intelektem 16+ - 60 funtów / kwartał (szansa wykrycia 10%)
pozostałe cechy - 40 funtów / kwartał

5b. Załoga statku - niektórzy bohaterowie nie noszą peleryny, niektórzy mają żagle. Podobno kanclerz zapytany kiedyś jak to jest mieć najbardziej odpowiedzialną pracę w państwie odpowiedział "nie wiem, nigdy nie byłem żeglarzem w kompanii handlowej".

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier
Inne wymagania: Kondycja 12+, niekaralność

Pensja:
Żeglarz - 60 funtów / kwartał
Przywódca - 40 funtów / kwartał
pozostałe cechy - 20 funtów / kwartał

6. Straż miejska - Georgetown jest bardzo bezpieczną osadą. Praca polegająca na pierdzeniu w stołek, okazjonalne poganianie dzieciaków i rostrzyganie sporów kwok z targu to maksimum wysiłku, jaki trzeba włożyć w pracę. Do tego dostajesz służbową broń, a za tobą stoi cały aparat represji króla. Minusem jest brak możliwości rezygnacji ze służby z własnej woli - trzeba liczyć na przychylność komendanta (gracza).

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier
Inne wymagania: Walka 12+

Pensja:
Pionier - 30 funtów / kwartał
Osadnik - 15 funtów / kwartał

7. Port Georgetown - kiedy nie nadajesz się do niczego, lub sięgnąłeś dna i musisz się od niego jak najszybciej odbić, port jest miejscem dla Ciebie. Nie ma tutaj świetlanej przyszłości, jednak jako tymczasowe miejsce sprawdza się doskonale.

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier, Biurokrata, Naukowiec, Kupiec
Inne wymagania: brak

Pensja:
Łotr - 20 funtów / kwartał (szansa wykrycia 0%)
pozostałe cechy - 10 funtów / kwartał

8. Samozatrudnienie - potrafisz coś wystrugać z drewna? Może masz jakiś większy talent? Nie chcesz pracować na kogoś nawet za cenę jedzenia gruzu? Jesteś we właściwym miejscu. Właściwie to droga nie była daleka, ponieważ stoisz cały czas w tym samym miejscu.

Wymagana klasa: Osadnik, Pionier, Biurokrata, Naukowiec,
Inne wymagania: cecha Rzemieślnik

Pensja: x, rosnąca co kwartał o 5 funtów do maksymalnego poziomu x+50. X jest ustalany na podstawie zawodu i opisu fabularnego Rzemieślnika i zawiera się w przedziale 5-50 funtów. Przerwanie serii kwartałów pracy na własny rachunek (z powodu jej zmiany, zachorowania, rany itp.) resetuje kwartalne premie.

9. Praca u gracza - warunki i pensja ustalane indywidualnie (w tym temacie przedsiębiorcy mogą ponownie podkleić swoje oferty).

----------------------------------------

Oficjalne zapisy do nowej przygody startują 29 marca, ale formularz zgłoszeniowy może pojawić się kilka dni wcześniej. Zapisz się do mirkolisty - wołam z niej tylko przed startem nowych przygód!
lacuna - Praca w osadzie #lacunafabularnie #lacunafabularnienewbristol

-----------...

źródło: comment_3q2oCTuTZGDmFSS39GmCjD2FQ1ylWiqk.jpg

Pobierz
  • 34
Wklejam ponownie - każda społeczność potrzebuje się jakoś komunikować. Zapraszam do gildii Kurierów której zadaniem będzie dostarczanie listów, przesyłek, a także "zamówień specjalnych", dla wymagających klientów. Potrzebujemy nóg ze stali i pamięci ze złota - jeśli posiadasz obie cechy - PLUSUJ TEN KOMENTARZ

Dodam: kurierzy, gońce, posłańcy - nazwa jeszcze nie została ustalona. Naszym zadaniem będzie przekazywanie POTWIERDZONYCH informacji między osadami, listów, paczek, przesyłek.

Oprócz tego, bogatsze grupy będą mogły wykorzystać Gońców
@TynkarzCzwartejSciany: Przy zapowiadaniu dostępnych klas zaznaczyłam, że Osadnik będzie mniej narażony na wypadki przy pracy. Po kilku testach zdecydowałam, że będzie to 10 punktów procentowych, co daje już większą swobodę przy wyborze bardziej niebezpiecznych prac. I tak, będzie na temat niebezpieczeństw wzmianka w poście z zapisami.
@SirSherwood: Kupiec w grze działa na własny rachunek i nie jest pożądane, by zatrudniał się w typowej pracy 7 dni w tygodniu od świtu
@lacuna: Hm. Samozatrudnienie nie jest możliwe dla kupca. Czy kupiec + farmer może założyć swoje pole pszenicy oraz piekarnię zatrudniając NPC/Graczy żeby sprzedawać chleb(Żywność) na rynku globalnym?
Skoro to jest miejsce na reklamę to wklejam zaktualizowaną ofertę pracy, a poniżej reklamę gildii:

Rekrutacja do Banku Białej Rękawiczki

Specjalista ds. obsługi klienta – niewdzięczna praca w skład obowiązków której będą wchodziły negocjacje i współpraca z klientami, a także zajmowanie się finansami podczas nieobecności właścicielki banku. Przewidziane wysokie wynagrodzenie stałe oraz premie zależne od ilości i jakości wykonywanej pracy. Wymagana duża dyspozycyjność. Stanowisko podwyższonego ryzyka. PILNIE POTRZEBNY OD ZARAZ!
Specjalista ds.
Zorganizowana Grupa Przestępcza „Niewidzialna Ręka” (a.k.a. Gildia Niewidzialnej Ręki) to fikcyjny, hierarchiczny organ który prawdopodobnie współpracowałby z Bankiem Białej Rękawiczki. Bank przyjmowałby zlecenia od klientów, Gildia by je wykonywała. Zlecenia mogłyby dotyczyć kradzieży, sabotaży, zastraszeń, porwań, fałszerstw, przemytu lub czynności im podobnych. Oczywiście, bank o tak nieskazitelnej reputacji by ich nigdy nie przyjął i są to rozważania czysto hipotetyczne. Przynależność do gildii nie powinna przeszkadzać w powadzeniu własnej działalności – tej bardziej
O, to w takim razie ja też wklejam lekko podrasowaną ofertę gildii. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeżeli to jednak nie jest miejsce na reklamę to proszę o informację, skasuję post żeby nie śmiecił (patrzę co inni robią)

Uwielbiasz świeży chleb wypieczony ze świeżo zmielonego zboża? Uwielbiasz handel oraz duże zyski? Interesujesz się produkcją oraz rolnictwem? Chcesz należeć do gildii z długimi tradycjami sięgającymi 1120 roku? W takim razie
@Akumulat: 1. Bumelanctwo jest dozwolone i przewidziane przez mechanikę gry. 2. Wyroki i flagi, ale dopiero od Pomarańczowej. Żółta to tylko (i aż) podejrzliwość NPCów. 3. Jednym z bonusów początkowych do wyboru jest gotówka.
@achtunki: Kupiec - rzemieślnik jak najbardziej może sam siebie zatrudniać. Pozostała część planu też się zgadza, ale do czasu założenia "mechanicznego" przedsiębiorstwa zarobki kształtują się wg wzoru przedstawionego w OP. Nie zaczynasz również z żadnym polem.
Nie dajcie się zwieść pustym obietnicom, tylko z Postkolonialnym Stronnictwem Ludowym stworzymy idealną kolonię, idealny ład! Stabilne stołki, zielona siła, co to #!$%@? jest świerzop! Wybierz kolonialny agraryzm!

Nikt wam nie da tyle, co my obiecamy!