Wpis z mikrobloga

@Arkos12: Na ServiceDesk/HD nie musisz umieć SQLa. Aczkolwiek fajnie jak ktoś wie jak się poruszać np w MS SQL.
Ang B1 starczy, chyba że jakieś korpo to wtedy B2.
Podst Linuxa zazwyczaj zbędne bo większość śmiga na Windows, ale również fajnie znać bo to na plus.
@Arkos12: Wszystko jest plusem. Im więcej wiesz tym lepiej.

Co do MS SQL i MySQL to niewiele się różnią. W zasadzie jest tylko kilka rzeczy innych, ale jak wpiszesz źle to zapytanie nie zadziała :P
Co do reszty to tak, znajomość AD, O365 bardzo na plus.
@Arkos12: To są podstawy. Poza tym Office365 to nie tylko Excel. To cały pakiet narzędzi np Exchange, SharePoint czy Azure AD.
A samo Active Directory Users możesz poczuć się stawiając Windows Server na wirtualce i tworząc sieć domenową.
@Arkos12
@Invisible22

Nie ma sensu uczyć się pakietu office czy active directory, office uczysz się jak coś potrzebujesz zrobić, w ad, nie ma wielkiej filozofii, ważniejsze jak dla mnie jest Windows server, role, funkcje. Umiejętność posługiwania się środowiskiem wirtualnym. Znajomość powershella, czy narzędzi w cmd Windows. Sysinternals warto znać, ale prawda jest taka że w międzynarodowym korpo na service desku nawet nie dotkniesz tych rzeczy, cała infrastruktura jest rozsiana po całym świecie.