Wpis z mikrobloga

,,Jeden punkt będzie przyznawany kierowcy, który uzyska najszybsze okrążenie w wyścigu i konstruktorowi, którego bolid prowadził tenże kierowca, o ile najszybsze okrążenie zostało uzyskane bez otrzymania kary a w końcowej klasyfikacji kierowca znalazł się na miejscu w czołowej dziesiątce. Punkt nie zostanie przyznany, jeśli najszybsze okrążenie zostało uzyskane przez kierowcę, który został sklasyfikowany poza czołową dziesiątką"


Co do dodatkowego punktu , a dokładniej jego formy, gdzie najlepsze okrążenie po za czołową 10 zabiera ten punkt, sprawia że mam dantejskie sceny przed oczami. Załóżmy że jakiś czołowy bolid na starcie wyścigu doznaje na tyle wielkich uszkodzeń, by nie brać dalej udział w wyścigu , a na tyle małe, by powrócić do boksu i go w kilkadziesiąt minut zreperować. Wtedy taki kierowca mógłby wyjechać na sam koniec rywalizacji tylko po to by zabrać ten punkt. A nie muszę mówić że każdy punkt może się liczyć w walce o mistrzostwo świata.

Przykład:
Vettel w Abu Zabi, w danej chwili w wyścigu prowadzi 1 punktem w mistrzostwach świata dzięki temu że ma najszybsze okrążenie + do tego ma najszybszy bolid w stawce danego dnia ?, A Valtteri Bottas się rozbił na początku rywalizacji i go zreperowaliśmy po kilkunastu okrążeniach ?. Czekamy do końca, tankujemy minimalnie, ładujemy C5 i odbieramy punkt.
MŚ Hamilton . Może i dramatyzuje, ale może to tego dojść za kilka lat.

Lepszym przepisem byłoby ,,Najlepsze okrążenie spośród 10 czołowych kierowców"
#f1 #f1pro
  • 14
@xpands: Lepiej dmuchać na zimne, zresztą zrobienie czegoś takiego nie byłoby (chyba) nielegalne, a bolid się odbudowywuje w zależności od uszkodzeń. więc można byłoby odbudować i przeczekać.

A co do tankowania to musi się zgadzać waga samochodu a nie ilość jego paliwa.
@Jestem_tu_zielony: A jest gdzie dostępny możliwy publicznie regulamin ? Bo tu teraz jest bawienie się konwencją i interpretacją przepisów, bo wiesz ja ani słowem nie pisze o klasyfikacji zawodnika, tylko o klasyfikacji najszybszego okrążenia. Jednak kiedy mamy 1 część wyścigu na sucho a drugą na mokro , to najszybsze okrążenie wyścigu pada znacznie wcześniej .
@Pironi27: Nie wiemy jak wyglądają podziały i różnica na sezon 2019, może mogą sobie na to pozwolić....a może nie .

A co do Bottasa, to właśnie o tym mówie , nawet nie o kraksie tylko właśnie o takim manewrowaniu co ze sportem/zdrową rywaliacją nie ma nic wspólnego . To jak strzelenie w piłce nożnej samobója, by doprowadzić do dogrywki , gdzie złoty gol był liczony jako 2 gole w tabeli (
@Pironi27: chodziło mi tylko o to ,że szkoda że nie uregulowano takiej możliwości , bo jak będzie taka sytuacja jak opisałem, to zostanie wykorzystana i na pewno to nie będzie wyglądało dobrze z sportowego punktu widzenia ani dla widowiska.