Aktywne Wpisy

Koner1391 +23
obraz nędzy i rozpaczy
"jest prawie 200 osób, a nikt nie wpłaci"
pożyczka się rozeszła i khmerska bieda zagląda do talerza
#raportzpanstwasrodka
"jest prawie 200 osób, a nikt nie wpłaci"
pożyczka się rozeszła i khmerska bieda zagląda do talerza
#raportzpanstwasrodka
źródło: Screenshot_1455
Pobierz
Mistymay 0
Takie pytanie, prosze mizogonow o pominiecie-
jestem teraz na wolontariacie za granicą, bardzo
słabo płatny, ale rozwijający. I przyjedza do mnie w odwiedziny mój chłopak na tydzień. No i zaprosiłam go do siebie w związku ze śpi u mnie zaproponowałam żeby wynajęł nam na 2 noce hotel w mieście obok które jest dużo lepsze pod względem atrakcji. Według mnie jest to fair bo za nocleg u mnie za te pozostałe dni nie
jestem teraz na wolontariacie za granicą, bardzo
słabo płatny, ale rozwijający. I przyjedza do mnie w odwiedziny mój chłopak na tydzień. No i zaprosiłam go do siebie w związku ze śpi u mnie zaproponowałam żeby wynajęł nam na 2 noce hotel w mieście obok które jest dużo lepsze pod względem atrakcji. Według mnie jest to fair bo za nocleg u mnie za te pozostałe dni nie





#preclabojezceplusem
Wpis 2 - Podstawowe elementy kodu
SŁOWEM WSTĘPU
Uczę się razem z Wami i zapisuję wszystko tak jak udaje mi się zrozumieć. Niektórych rzeczy mogę być trochę niepewny, ale sprawdziłem tekst i zawiera wszystko co potrzebne do poskładania i zmodyfikowania tego kodu. Jeżeli nie jestem odnośnie czegoś pewien to zaznaczam to i na pewno do tego wrócimy. Na ten moment wiemy co z tym zrobić, później poroztrząsamy jaki jest sens egzystencji tych fragmentów. Wiem, że to może nie mega efektywne, ale w sumie podobnie to płynie w podręczniku i jakoś specjalnie mi nie przeszkadza. No, to do dzieła.
CZĘŚĆ WŁAŚCIWA
Ostatnio skończyliśmy na utworzeniu projektu. Znajdował się w nim przykładowy, powitalny kod. Jest dość prosty więc możemy sprawdzić jak działa i czegoś się dzięki temu nauczyć. Kod wygląda tak:
#include
using namespace std;
int main ()
{
cout << "Hello, World!" << endl;
return 0;
}
Przeanalizujmy poszczególne elementy wychodzące w jego skład
1.
#include
Polecenie include musi znajdować się zawsze na początku kodu. Sprawia, że przed utworzeniem działającej wersji programu, wstawia do niego plik nagłówkowy o nazwie, którą podajemy w trójkątnym nawiasie. Pliki nagłówkowe odnoszą się do całości programu i zawierają funkcje, których możemy używać. Występują różne ich rodzaje i posiadają one różne zastosowania. W tym przypadku jest to plik nagłówkowy o nazwie iostream, plik ten ma dość szeroką gamę zastosowań więc będziemy korzystać z niego dość często.
2.
using namespace std;
Kolejny fragment, który pojawia się w niemal każdej aplikacji C++ więc będzie trzeba go po prostu zapamiętać. Na razie wystarczy nam wiedzieć, że odnosi się do pierwszej linijki czyli #include i pozwala posługiwać się skróconymi wersjami funkcji zawartych w tym pliku nagłówkowym
Zwróćcie uwagę na to, że ta komenda zakończona jest średnikiem. To ważna część języka C++ i w ten sposób dajemy znać, że zakończyliśmy wydawanie instrukcji i można przejść dalej. Przy szybkim pisaniu łatwo się pomylić i wstawić dwukropek, więc w razie błędu zawsze dobrze sprawdzić najpierw czy to nie to
3.
int main ()
main () to nazwa funkcji podstawowej, koniecznej do uruchomienia programu. Trochę jakby symbolizuje jego właściwy początek i dlatego musi się znajdować w każdym kodzie. Przed funkcją main () musimy zawsze określić typ wartości jaką będzie ta funkcja zwracać, w tym przypadku jest to int, które oznacza liczby całkowite. Taka forma obowiązuje przy prostszych programach. Na razie do zapamiętania, wrócimy do tego później. Dodam tylko jeszcze, że poprzez zwracanie określonych wartości program może komunikować się z systemem.
4.
Nawiasy klamrowe { i } oznaczają początek i koniec funkcji i to pomiędzy nimi wstawiamy konkretne instrukcje.
5.
cout <<
To instrukcja pozwalająca wstawiać tekst znajdujący się w cudzysłowie.
6.
<< endl;
\n
<< endl to znak, że w tym miejscu kończy się wiersz i jako, że to zakończenie pewnej sekwencji, dodajemy na końcu średnik. należy zwrócić uwagę na to, że na końcu tego polecenia znajduje się mała litera L, a nie 1, tutaj też łatwo się pomylić.
Jeżeli chcemy pisać tekst na kilka wierszy, zamiast z << endl lepiej skorzystać ze specjalnego symbolu \n wstawianego na końcu tekstu w cudzysłowie i także oznaczającego koniec wiersza, ale pozwalającego pisać od następnej linijki bez potrzeby dodawania komendy cout << W tym przypadku średnik wstawiamy dopiero po ostatniej linii naszego tekstu. Działa to tak:
cout << "Hello, World!\n"
"Hello and thank you!\n";
7.
return 0;
Formuła na zakończenie zwracająca określoną wartość. W tym przypadku nie jest konieczna, bardziej przyda się później i wtedy zajmiemy się nią dokładniej, tak jak i funkcją int main ()
SŁOWO KOŃCOWE
Na razie to tyle, no nie było to lekkie zadanie, ale mniej więcej ogarniam co do czego służy i na tej bazie będzie można coś budować. Warto jest zrobić sobie ściągawkę z tymi wszystkimi funkcjami i mieć ją zawsze pod ręką. Po jakimś czasie da radę pewnie to zapamiętać. Jak zrobię swoją to może załączę, w którymś z kolejnych wpisów.
Jeżeli będę miał potrzebę dodać jakieś informacje do tego wpisu, zrobię to najprawdopodobniej poprzez komentarz.
#przegryw #wychodzimyzprzegrywu
2. Deklaracja using namespace std; to zło i fatalna praktyka, wykorzystuj chociaż using std::cout; jeśli musisz.
3. Zapoznaj się z pełną deklaracją main.
5.