Wpis z mikrobloga

Polecam użytkownika @motaboy.

Napisz idiotyczny wpis płacząc jak to zła Warszawa wybrała Hyundaia zamiast PESY, następnie kasuj wszystkie komentarze, które zwracają Ci uwagę, że prawo wymaga ogłoszenia przetargu i przetarg automatycznie wygrywa najlepsza oferta.

Wybranie gorszej oferty byłoby przestępstwem, tak samo jak ustawienie przetargu pod konkretną firmę.

#bekazprawakow #neuropa #urojeniaprawakoidalne

A i odpowiedź do @putinex:

Czyli wybrali świeżynki nie znające specyfiki europejskiego rynku. To może się skończyć tylko na dwa sposoby - albo nie dostarczą tych składów lub zrobią to ze znacznym opóźnieniem albo okaże się, że "źle skalkulowali ofertę" i zażądają dopłaty.


Jeśli Hyundai się nie wyrobi to będzie płacił kary, a nie żądał dopłat. Dokładnie tak samo jak PESA będzie płacić kary za opóźnienia w dostarczaniu tramwajów do Gdańska:

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722,24341428,pesa-nie-wywiazala-sie-z-umowy-na-nowe-tramwaje-dla-gdanska.html

Ze względu na niedotrzymanie terminów GAiT nałoży na wykonawcę kary umowne. – Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj w wysokości 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego. W tym wypadku jest to 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia – mówi Mongird.
rzep - Polecam użytkownika @motaboy.

Napisz idiotyczny wpis płacząc jak to zła War...

źródło: comment_Av6Q5gWEHEPnOG2wF1PcpKQbaCsHUluv.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@rzep: niesamowita jest transformacja tego typa. Jeszcze 3 miesiące temu był zwykłym zwolennikiem socjalizmu, z którym można było się posprzeczać, po czym zaczął stopniowo przeistaczać się w najgorszy typ pisowca, który krzyczy o układzie, złodziejach i blokuje każdego kto się z nim nie zgadza.
  • Odpowiedz
Taaa będzie płacił kary. Tak samo jak zapłacił chiński Covec, który również zastosował dumpingową cenę aby "zdobyć doświadczenie na rynku europejskim".


No ale co z tego? To, że jedna firma nie zapłaciła kar, oznacza, że już żadna nigdy nie zapłaci?

Porównujesz chińską firmę kontrolowaną przez komunistyczny rząd do komercyjnego, koreańskiego Hyundaia, który robi biznes na całym świecie.

I
  • Odpowiedz
najkorzystniejsza oferta nie zawsze oznacza najtańszą

przetarg był napisany w ten sposób, że zastosowano kryterium najniższej ceny, nie jest ono obligatoryjnie i nie oznacza niezgodności przetargu z prawem

Gdyby ważniejsze byłoby doświadczenie, serwis, czy gwarancja to pewnie Hyundai by nie wygrał.


@putinex
  • Odpowiedz
@rzep: Mój komentarz też usunął xD Pesa która nie nadąża z naprawami, zamówieniami i gdyby nie państwo, to by upadła na głupi ryj vs Hyundai który jest 500 milionów tańszy i zaproponował lepsze warunki techniczne
  • Odpowiedz
Za kilka lat te tramwaje zaczną się psuć i to wtedy będzie ten moment gdy Hyundai odbije sobie niską cenę i zacznie naprawdę zarabiać na zamówieniu.


@putinex: Zupełnie jak PESA, która jako dostawca 14 'Edyt', dekadę temu, które więcej stały niż jeździły, za ich naprawę zażądała prawie tyle co za nowe ezt.

Nikt inny się nie zgłosił
  • Odpowiedz
Bombardier wygrał w Łodzi przetarg na tramwaje, serwis okazał się tak drogi, że dwa z nich wyłączono z eksploatacji i przeznaczono na części zamienne, bo bardziej się to opłacało.


@putinex: I co to ma wspólnego z Hyundaiem?

Alstom po drobnym uszkodzeniu zderzaka w Pendolino zażądał za naprawę 1/4 wartości składu. Rozpisanie w ten sposób kryteriów przetargu świadczy o krótkowzroczności
  • Odpowiedz
niesamowita jest transformacja tego typa.


@ZaplutyKarzelReakcji: to raczej tylko odrobinę inteligentniejszy od paprotki troll, pamiętam jak się uruchomił przy zakazie handlu, prawdopodobnie jakiś partyjny działacz wykonujący intensywnie pracę u podstaw przed wyborami. Tak czy inaczej wart jedynie ignorowania.
  • Odpowiedz
@rzep: Te Polskie firmy to #!$%@? są warte. Po Polskich torach najbardziej niezawodny nowooczesny pociąg jaki jeździ to Pendolino z firmy która uwikłana jest w afery korupcyjne na całym kontynencie xD Tymczasem Polskie konkurencyjne twory typu Dart mają problem z przejechaniem całej trasy nie #!$%@?ąc się w trakcie xD
  • Odpowiedz
Za kilka lat te tramwaje zaczną się psuć i to wtedy będzie ten moment gdy Hyundai odbije sobie niską cenę i zacznie naprawdę zarabiać na zamówieniu.


@putinex: Myślisz że inne tramwaje/autobusy się nie psują? Przejrzyj na oczy. Wszystko z czasem się psuje i normalna sprawa że tak to jest budowane, żeby po jakimś czasie przechodziło serwis. Na tym firma zarabia(każda, a nie tylko Hyundai).

Zderzak w pendolino? Czy ty wiesz
  • Odpowiedz