Wpis z mikrobloga

@LRF1000W: Z Wikipedii
" Lokomotywa EP23-001 została zmodyfikowana w ZNLE Gliwice w ramach naprawy R2 w okresie od 14 czerwca 1978 do 31 stycznia 1979, po czym została oznaczona jako ET22-121. 17 czerwca 1981 lokomotywę przeniesiono do MD Łódź Olechów, a 10 czerwca 1991 do Rybnika. W styczniu 1995 elektrowóz został wycofany z eksploatacji, w trakcie której obsługiwał głównie ruch towarowy i osiągał przebieg od 4000 do 7000 km miesięcznie. 20
  • Odpowiedz
@LRF1000W: zmienili przekładnię na tę podobniejszą do Ep07 i późniejszej EP09. Tyle, że ten turbobyk nadal miał silniki z EU07/ET22, które więcej mocy dać nie mogły. A specyficzna konstrukcja pudła nie dawała stabilności podczas jazd z dużą prędkością
  • Odpowiedz
@Ziner: @bartiprog: właśnie o to się rozchodzi. Lokomotywa pospieszna musi być tak zaprojektowana, żeby przy dużych prędkościach nie było zbyt wysokich drgań, które powodowały by w najgorszym przypadku wykolejenie. Ponadto potrzebne są mocne silniki do ciągnięcia sporej liczby wagonów z dużymi prędkościami.

A niestety za komuny widocznie punktem wyjścia dla nowych lokomotyw była wyłącznie konstrukcja EU07, czyli silniki wiadomej mocy. Do zadań uniwersalnych i towarowych było to wystarczające, ale przy
  • Odpowiedz