Wpis z mikrobloga

@RBNG lepszy dostęp do używanych obiektywów bez przejściówek i kombinowania i kilkukrotnie dłuższy czas pracy na baterii. Z nowymi obiektywami też zwykle w systemach lustrzankowych jest taniej. Ale bezlusterkowce na pewno będą bardziej przyszłościowe, mniejsze, łatwiej się na nich ostrzy manualnie i zwykle mają lepsze możliwości filmowe.
@Nigolak: Wejdź sobie na byle jaką recenzję bezlusterkowca na optyczne.pl to tam masz grupę wyznawców lustra, którzy dadzą ci 2137 powodów wyższości pryzmy nad WYPALAJĄCYM OCZY, SZUMIĄCYM ELEKTRONICZNYM WIZJEREM ŚMIERCI :D
@RBNG elektroniczny wizjer to największe gówno XXI wieku, nie da się na tym pracować. Bezlusterkowce są małe, niewygodne, mają mały panel tylny i w trakcoe wymagającego zlecenia bardzo niewygodnie zmienia się parametry, to jest moje zdanie, jestem zawodowym fotografem i nikt nie musi się ze mną zgadzać, ja nigdy nie wymieniłbym lustra na bezlustro
@Agemaker: wytrzymałość i dodanie kolejnego układu mechanicznego, muszącego działać z ogromną prezycją w krótkim czasie, bez emisji wibracji i z jak najmniejszym hałasem... no to się trzyma kupy xD

przypominam m.in wpadki Pentaxa i Canona i chlapanie olejem w komorze lustrzanki xD
@Agemaker: 1D Mark III, 1DX Mark II. Czyli w sumie topowe konstrukcje xD.
Zresztą to nie zmienia faktu, że lustro w aparacie to archaizm i zwyczajny kompromis z czasów, gdy nie było jeszcze tak zaawansowanych systemów wyświetlania obrazu na ekranie elektronicznym. W końcu dożyliśmy tych czasów i możemy widzieć w 100% to co widzi matryca, także w ciemnej dupie, gdzie wizjer optyczny odpada. No i dodatkowe zalety jak przybliżenia na detale,