Wpis z mikrobloga

Oriflame miało wyciek danych

@sekurak @ZaufanaTrzeciaStrona @niebezpiecznik-pl

Drodzy Klubowicze,

Poszanowanie prywatności oraz ochrona danych osobowych naszych Konsultantów zawsze były i są dla Oriflame najwyższym priorytetem. Niestety w wyniku błędu systemu informatycznego w dniach 24-30 października 2018 zaistniało zdarzenie skutkujące naruszeniem bezpieczeństwa danych, o czym zawiadomiliśmy Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych i zastosowaliśmy się do jego zaleceń w celu zabezpieczenia Waszych interesów.
Na czym polegało naruszenie?
W wyniku błędu mogło dojść do sytuacji, w której po zalogowaniu do platformy internetowej Konsultant zobaczył dane osobowe innego Konsultanta, obejmujące jego imię, nazwisko, datę urodzenia, adres dostawy, numer PESEL, numer telefonu, adres e-mail, informację o uzyskanych punktach, złożonych zamówieniach, nazwę i adres prowadzonej działalności, a także imię i nazwisko Konsultanta-Sponsora. Nie doszło jednak do ujawnienia haseł do logowania. Problem z nieprawidłowym logowaniem został naprawiony w dniu 30 października 2018. Zapewniamy o pełnym zaangażowaniu całego zespołu w działania zapobiegawcze oraz naprawcze, bowiem ochrona danych osobowych jest dla nas absolutnym priorytetem.
Jakie mogą być zagrożenia?
W okresie 24-30 października 2018 r. istniało ryzyko przypadkowego złożenia zamówienia na konto innego Konsultanta. Ustaliliśmy kilka takich przypadków i bezzwłocznie je wyjaśniliśmy. Wierzymy w uczciwość i rzetelność społeczności Konsultantów Oriflame, chcemy jednak abyście wiedzieli, o potencjalnych ryzykach związanych z nieuprawnionym dostępem do danych osobowych takich jak: wysyłanie spamu, wyłudzenia z użyciem fałszywych wiadomości SMS lub e-mail, czy też zaciąganie w cudzym imieniu zobowiązań w instytucjach pozabankowych.
Co możecie zrobić?
Sprawdzić swoje zamówienia złożone w okresie 24-30 października 2018 r. i zgłosić nam, jeśli na swoim koncie zauważycie zamówienie, którego nie składaliście. Nie odpowiadać na podejrzane lub niepożądane wiadomości e-mail i smsy. Założyć konto w systemie BIK (https://www.bik.pl/), aby monitorować swoją aktywność kredytową.W przypadku jakiegokolwiek podejrzenia użycia Waszych danych przez osoby trzecie na Waszą szkodę, zgłosić "kradzież tożsamości" organom ścigania.
Jakie kroki podjęliśmy?
Przeanalizowaliśmy wszelkie zgłoszenia i komentarze dotyczące okresu występowania błędu. Zadbaliśmy o to, aby żaden z konsultantów nie poniósł szkody w wyniku błędu systemowego. Wszystkie zgłoszone przypadki nieprawidłowych zamówień zostały wyjaśnione. Dzięki staraniom zespołu ekspertów błąd został naprawiony. Zawiadomiliśmy również o stwierdzonym problemie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych i zastosowaliśmy się do jego zaleceń w celu zabezpieczenia Waszych interesów.
Więcej informacji
W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta pod numerem: (22) 307 78 00,
Z poważaniem
Zarząd Oriflame Poland Sp. z o.o.

#gdpr #bezpieczenstwo

#rodo
Jaro070 - Oriflame miało wyciek danych

@sekurak @ZaufanaTrzeciaStrona @niebezpiecz...

źródło: comment_jkRtjXT6JYUlNdUeiVK9FrKkD8x85PuK.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz