Wpis z mikrobloga

Czy ktoś od #fotografia może mi doradzić czy obiektyw Sigma 24-70 mm F2.8 IF EX DG HSM do Canona to dobry wybór? Jestem amatorem, mam lustrzankę (eos200d) od około roku i bawię się w fotografowanie w wolnych chwilach. Nie mam jakiejś konkretnej specjalizacji. Ot, zdjęcia typowo ogólne
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@siwy21: To chyba bardziej obiektyw pod pełną klatę, ty masz matrycę aps-c, trochę mniejszą, przez co kąty widzenia dla obiektywu 24-75 to faktycznie 38-120. Ciasno. Taki odpowiednik zooma pod aps-c to Sigma 17-50 f2.8. Dobry obiektyw, ale Sigmy i Tamrony różnie ostrzą na canonach, zdarzają się szukać ostrości przez 1-2 sekundy (ale oczywiście CZASAMI), albo walą back/front focusem.
  • Odpowiedz
  • 0
Z tym aps-c to masz racje. Niestety, pełna klatka wydaje mi się zbyt drogim sprzętem jak na ten moment (może za kilka lat). W niedalekiej przyszłości myślę jedynie aby wymienić moje body na 80d (chyba, ze w tym roku dadzą 90d) - ma więcej punktów AF choć generacje starszy digic. Ale ten 17-50 wydaje się być również ciekawa opcja. Co do BF/FF - z opowieści innych wiem, ze potrafi być to zmorą
  • Odpowiedz
@siwy21: jest jeszcze markowy Canon 17-55 mm f/2.8 EF-S IS USM, ale on już jest odczuwalnie drogi, a optycznie też jakoś nie powala jak na tę półkę cenową. Jednak jak zamierzasz pozostać przy APS-C w przyszłości, ten wybór wydaje się być najbardziej sensowny. Z Sigmą i Tamronem możesz trafić naprawdę różnie.
  • Odpowiedz
  • 0
@Iskaryota: 2400zl kontra około 1000zl za wspomniana przez Ciebie sigme (patrzę na u----i z olx) to faktycznie odczuwalnie drożej ( ͡° ʖ̯ ͡°) będę chyba jednak polować na ten tańszy. Swoją droga, skoro już trafiłem na kogoś kto ma pojęcie w temacie, nurtuje mnie jeszcze coś. Wiesz może czy obiektywy z serii EFS trzeba również mnożyć razy 1.6 aby wyszedł odpowiednik dla pełnej klatki czy może
  • Odpowiedz