Wpis z mikrobloga

Siemka, mam problem z oświetleniem #akwarium . Wymiary akwa 100dl 50 wys i szer. Problem w tym że świetlówki ktore mam dają mocno żółte światło. Przy tym świetle rośliny świetnie rosną ale efekt wizualny jest średni, woda wygląda jakby była żółta co nie jest fajne. Jedyne co wiem o tych swietlowkach ktore aktualnie posiadam to ze mają barwe ciepłą białą, inne napisy są zatarte i nie do rozszyfrowania. Wystarczy że kupie jedną białą zimną i efekt bedzie w miare ok? Mozecie polecic jakies konkretne świetlowki? (firma, moc, barwa)
#oswietlenie #akwarystyka
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Atreyu:
@daedalus_pl
A polecicie jakąś firme? Kupic lepiej w zoologu czy przez neta? A i jeszcze jedno (tak tak ciemna jestem) skoro pokrywa ma 100cm to jaka dlugosc zarowki ma byc? Jestem zielona w te klocki
  • Odpowiedz
skoro pokrywa ma 100cm to jaka dlugosc zarowki ma byc? Jestem zielona w te klocki


@Azura: Zmierz ile mają obecne - to że pokrywa ma 100cm znaczy tylko że te w środku nie mają więcej :)
  • Odpowiedz
@Azura: zwyczajnie zmierz świetlówkę. Standardowo idą tam 30W t8 o długości 90cm, ale może być różnie.

Świetlówkę przez neta nie polecam - dość delikatny sprzęt.
Z zoologa - zwykłej 6500K "akwarystycznej" nie warto (co innego niektóre roślinne) - bo to i tak świetlówka o parametrach takich jak zwykła, a z dopiskiem "do akwarium" cena czasami x2
Najlepiej udaj się do jakiegoś marketu budowlanego. OBI, Castorama, Praktiker. Kup jakąkolwiek markową np.
  • Odpowiedz
@Atreyu: @Azura: @Couto: Ja polecam najbardziej ekonomicznym kosztem philips 865. gdzie 8 to odwzorowanie naturalnej barwy w skali od 1 do 10,a 65 to początek temperatury barwowej w tym przypadku 6500 stopni Kelvina. I to jest chyba standard dla wszystkich świetlówek- to oznaczenie.
  • Odpowiedz
@Azura:

w tej skali 1 czy 10 to barwa zimna?