Aktywne Wpisy
Ytarka +957
SecretAngel +48
Byłam w weekend na weselu u rodziny z Podlasia. Nigdy ich nie widziałam na oczy a moja mama ostatni raz widziała siostrę i te szczęść rodziny jakieś 25 lat temu. Dodam że moja mama i ja mamy stabilną sytuację finansową i żyjemy względnie powyżej minimum ale z tym się nie obnosimy i nie traktujemy ludzi gorzej przez pryzmat zarobków i życia.
Dzień pierwszy piątek:
Dotarłyśmy koło godziny 14 do domu ciotki. Przyjechałyśmy
Dzień pierwszy piątek:
Dotarłyśmy koło godziny 14 do domu ciotki. Przyjechałyśmy
Ogólnie ten wpis będzie miał formę małego poradnika dotyczącego zakupu tanich samochodów. Nie ważne czy będzie to wasz pierwszy pomykacz czy po prostu szukacie czegoś taniego na dojazdy do pracy, albo nie chcecie żeby was złapali na przystanku z solą do zmywarki #pdk
1. Czego chcesz?
Tanie fury można podzielić na dwa rodzaje.
Pierwszy to chrupki na dojechanie. Takie auto kupuję się gdy nie chcemy inwestować w nic innego niż paliwo i parkometry. W tym przypadku jedynym kryterium oceny powinny być kondycja układu napędowego oraz długość przeglądu i polisy OC. Po zakończeniu jednego z nich auto ląduje na złomie i to koniec przygody
Drugi typ to samochody które są warte zainwestowania pewnych środków, aby pozostały z nami na dłużej. To właśnie o nich rozpisze się nieco dłużej.
2. Silnik i układ napędowy
Odradzam zakup diesla w tej cenie. Silnik te są zazwyczaj droższe w naprawach oraz trudniej jest ocenić ich stan techniczny podczas oględzin. Prosta benzyna to najlepszy wybór w tej cenie. Można również rozważyć zakup auta z LPG. Silnik powinien chodzić bez żadnych stuków i puków. Obroty mogą falować, ważne żeby nie gasł na niskich. Jakiekolwiek dymy z wydechu nie są mile widziane.
Sprzęgło i skrzynia musi chodzić dobrze bo przecież nie chcemy inwestować zbyt dużych pieniędzy w naprawy
3. Rdza
Auto musi być zdrowe w strategicznych miejscach tj. progi, podłoga, podłużnice, kielichy. Jakieś nadkola, błotniki czy inne tego typu rzeczy można załatać małym kosztem nawet na parkingu pod blokiem
4. Zawieszenie
To jedyna rzecz w której możemy sobie pozwolić na zużyte elementy eksploatacyjne. Jakieś gumy, końcówki, drążki, szmery bajery, wahacze, wszytko można wymienić w rozsądnej cenie.
Rzeczy o których napisałem są kluczowe do tego aby samochód przeszedł przegląd i pozostał z nami na dłużej
#motoryzacja #porady i trochę #pokazauto bo już nie mam tego małego Wyrwiszmata.
XD