Ciekawy temat wydechów sportowych. Nie każdego interesuje- mnie owszem.
Wielu kierowców rozpoczyna tuning swojego samochodu od zakupienia chromowanej końcówki rury wydechowej. Ideałem jest sportowy wydech, ale to już są spore koszty.
sportowy układ wydechowy, to tłumiki lub kompletne zespoły wydechu, których zadaniem jest polepszenie dynamiki pojazdu. Takie podzespoły są tak skonstruowane, aby stawiały mniejszy opór spalinom. Oczywiście w parze idzie atrakcyjny wygląd.
Końcówki wydechu
Największym zainteresowaniem na tuningowym rynku cieszą się końcówki wydechu. Dzieje się tak z dwóch powodów: w porównaniu do sportowych tłumików są one tańsze i łatwiejsze w montażu. Cenę można jeszcze bardzie zbić jeśli w sferę zainteresowania wchodzą produkty krajowych producentów.
Tuning optyczny - wygląd każdego auta można poprawić
- Końcówki dzielimy na nakładki, rury montażowe, końcówki pojedyncze i podwójne. Nakładki montowane są za pomocą śruby mocującej, przykręcane na rurę wylotową tłumika. Rury montażowe mocowane są bezpośrednio do denka tłumika, poprzez ich wspawanie. Końcówki pojedyncze i podwójne montowane są przez przykręcenie obejmą lub wspawanie - wyjaśniono nam w firmie Ulter-Sport z Węgierskiej Górki, która produkuje tłumiki i końcówki wydechu.
W sprzedaży jest cała masa końcówek wydechu wykonanych ze stali nierdzewnej, które posiadają odpowiedni atest. Ceny na akcesoria tego typu uzależnione są zazwyczaj od pojemności silnika samochodu - im mniejsza pojemność, tym są one tańsze.
Największym zainteresowaniem cieszą się wydechy pojedyncze o średnicy 70-90 mm, przede wszystkim ze względu na przystępną cenę (już od ok. 60 zł). Najczęściej kupowane są do popularnych kompaktów, ale jak ktoś chce to efektowną końcówkę dopasuje do Fiata Seicento, a nawet do Poloneza.
Dla zainteresowanych w handlowej ofercie są też podwójne końcówki. Taki element, o średnicy 70-150 mm, do samochodu średniej klasy kosztuje ok 200 zł.
Tuning silnika – w poszukiwaniu mocy - poradnik
Sportowy wydech: Tłumik lub cały zestaw
Jednak dla bezkompromisowych tuningowców końcówka (lub końcówki) wydechu to półśrodek. Dla nich liczy się sportowy tłumik, a bardziej majętni wymieniają cały układ wydechowych.
- Sportowe tłumiki dają wzrost mocy, co przekłada się na lepsze osiągi - twierdzi Wojciech Wilkowski.
O ile wzrasta moc silnika? To zależy od zastosowanych rozwiązań. Specjalista z firmy ATC wyjaśnia, że sportowy tłumik zwiększa dynamikę auta o ok. 3-5 proc. (w zależności od marki tłumika i marki auta). Ale najlepiej zastosować kompleksowe rozwiązania, na przykład razem z wymianą tłumika wstawić sportowy filtr powietrza. Dodaje kilka procent mocy, a przy tym ma korzystny wpływ na kulture pracy silnika oraz zużycie paliwa.
Poza lepszą dynamiką dla niemal każdego fana tuningu niebagatelne znaczenie ma też rasowe, basowe brzemienie układu wydechowego. Ale siłą rzeczy na tego typu podzespoły trzeba więcej wydać. Ceny za wyrób któregoś z krajowych producentów rozpoczynają się od kwoty ok 300 zł. Produkty renomowanych firm są znacznie droższe. Np. tłumik marki Sebring do Opla Astry Classic kosztuje niemal 900 zł.
Obniżenie masy auta da lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie
Kompletne układy wydechowe to już naprawdę spory wydatek. Cena za zestaw Sebringa do Volkswagena Golfa IV przekracza 2000 zł.
Ja polecam i korzystam. Gadżet dla motomaniaków ;-)
#rosja #ukraina Co wam zrobiła Rosja personalnie? Zapraszam do dyskusji ;). Chciałbym przeczytać choć jeden komentarz, gdzie ktoś poczuł się skrzywdzony przez Rosjan.
Nie każdego interesuje- mnie owszem.
Wielu kierowców rozpoczyna tuning swojego samochodu od zakupienia chromowanej końcówki rury wydechowej. Ideałem jest sportowy wydech, ale to już są spore koszty.
sportowy układ wydechowy, to tłumiki lub kompletne zespoły wydechu, których zadaniem jest polepszenie dynamiki pojazdu. Takie podzespoły są tak skonstruowane, aby stawiały mniejszy opór spalinom. Oczywiście w parze idzie atrakcyjny wygląd.
Końcówki wydechu
Największym zainteresowaniem na tuningowym rynku cieszą się końcówki wydechu. Dzieje się tak z dwóch powodów: w porównaniu do sportowych tłumików są one tańsze i łatwiejsze w montażu. Cenę można jeszcze bardzie zbić jeśli w sferę zainteresowania wchodzą produkty krajowych producentów.
Tuning optyczny - wygląd każdego auta można poprawić
- Końcówki dzielimy na nakładki, rury montażowe, końcówki pojedyncze i podwójne. Nakładki montowane są za pomocą śruby mocującej, przykręcane na rurę wylotową tłumika. Rury montażowe mocowane są bezpośrednio do denka tłumika, poprzez ich wspawanie. Końcówki pojedyncze i podwójne montowane są przez przykręcenie obejmą lub wspawanie - wyjaśniono nam w firmie Ulter-Sport z Węgierskiej Górki, która produkuje tłumiki i końcówki wydechu.
W sprzedaży jest cała masa końcówek wydechu wykonanych ze stali nierdzewnej, które posiadają odpowiedni atest. Ceny na akcesoria tego typu uzależnione są zazwyczaj od pojemności silnika samochodu - im mniejsza pojemność, tym są one tańsze.
Największym zainteresowaniem cieszą się wydechy pojedyncze o średnicy 70-90 mm, przede wszystkim ze względu na przystępną cenę (już od ok. 60 zł). Najczęściej kupowane są do popularnych kompaktów, ale jak ktoś chce to efektowną końcówkę dopasuje do Fiata Seicento, a nawet do Poloneza.
Dla zainteresowanych w handlowej ofercie są też podwójne końcówki. Taki element, o średnicy 70-150 mm, do samochodu średniej klasy kosztuje ok 200 zł.
Tuning silnika – w poszukiwaniu mocy - poradnik
Sportowy wydech: Tłumik lub cały zestaw
Jednak dla bezkompromisowych tuningowców końcówka (lub końcówki) wydechu to półśrodek. Dla nich liczy się sportowy tłumik, a bardziej majętni wymieniają cały układ wydechowych.
- Sportowe tłumiki dają wzrost mocy, co przekłada się na lepsze osiągi - twierdzi Wojciech Wilkowski.
O ile wzrasta moc silnika? To zależy od zastosowanych rozwiązań. Specjalista z firmy ATC wyjaśnia, że sportowy tłumik zwiększa dynamikę auta o ok. 3-5 proc. (w zależności od marki tłumika i marki auta). Ale najlepiej zastosować kompleksowe rozwiązania, na przykład razem z wymianą tłumika wstawić sportowy filtr powietrza. Dodaje kilka procent mocy, a przy tym ma korzystny wpływ na kulture pracy silnika oraz zużycie paliwa.
Poza lepszą dynamiką dla niemal każdego fana tuningu niebagatelne znaczenie ma też rasowe, basowe brzemienie układu wydechowego. Ale siłą rzeczy na tego typu podzespoły trzeba więcej wydać. Ceny za wyrób któregoś z krajowych producentów rozpoczynają się od kwoty ok 300 zł. Produkty renomowanych firm są znacznie droższe. Np. tłumik marki Sebring do Opla Astry Classic kosztuje niemal 900 zł.
Obniżenie masy auta da lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie
Kompletne układy wydechowe to już naprawdę spory wydatek. Cena za zestaw Sebringa do Volkswagena Golfa IV przekracza 2000 zł.
Ja polecam i korzystam. Gadżet dla motomaniaków ;-)
Wydechy Sportowe