Wpis z mikrobloga

No dobra to tl;dr: Kupiłem opla ( ͡ ͜ʖ ͡), mirki fajnie pomogły.

Chciałem kupić dużą beczkę do wożenia rodziny, tylko że nie wiedziałem jakie modele są fajne. Wpadłem więc na super pomysł: może zapytam na mirko? Opisałem czego chce od auta, jaki mam budżet (20k, według mnie to nie za dużo jak na to co chciałem) no i się spytałem na tagu #motoryzacja. A tu BAM, zleciało się paru mirków, zaczęli nawalać modelami, jakie silniki w tych modelach. Dwóch mirków poleciło Opla Zafirę, a że mój kolega sprzedawał to sobie kupiłem ( ͡ ͜ʖ ͡).

Ale wiecie co jest najfajniejsze w tej historii dla mnie? Że mirki co pomogły zrobiły to bardzo merytotycznie. Nikt mnie nie zwyzywał, że jestem dzban. Nie było tekstów w stylu "lol za 20k to se rower kupisz XDDD, musisz dorzucic z 20k jeszcze", "myślisz o dołożeniu forsy i kupnie Dacii? LOLXDDD". Fajna była też precyzja: jaki model, jaki silnik. A nie "a weż popatrz na fiaty, fajne som".

Pozwolę sobie zawołać wszystkich pomagających, żeby wiedzieli, że naprawdę pomogli i ta historia zakończyła się happy endem. Podziękowania dla:
@Sepang, @Nebuchadnezzar, @Mawid_Dotyka, @leftfinger, @aksal89, @spoogie, @chavez1, @jempierozki
#coolstory #takbylo #wykop
  • 63
  • Odpowiedz
na forach to wszystko słabe i wszystko się psuje.


@Mopsiak: no technicznie rzecz biorąc, to nikt raczej nie pisze ot tak po prostu "cześć, mam Opla Zafire, fajnie się nim jeździ, polecam" xD tylko jak ma z czymś problem ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
  • 1
@Mopsiak a dziękuję dziękuję () Prawdę mówiąc to że ci odpowiedziałem, to czysty przypadek. Przeglądałem sobie akurat "mirko na żywo" czyli najnowsze wpisy, zobaczyłem twoje pytanie i stwierdziłem że cośtam odpowiem.
Kiedyś subowałem tagi motoryzacyjne i doradzałem częściej, ale z czasem zrobiło się za dużo powiadomień i odpuściłem.
Niech ci Zafira służy, nie jest to samochód chwytający za serce, ale dla twoich potrzeb będzie
  • Odpowiedz
@Mopsiak: nie głupio było by też rozejrzeć się za jakąś konserwacją podwozia. Większość wykopków powie Ci pewnie, że poniżej 1000 zł to nie ma co w ogóle się interesować, ale w czerwcu 2017 r. robiłem swojego japońca za 600 zł i chociaż na tylnym wahaczu już wychodzi rdza, to jednak podłużnice i podłoga wciąż trzymają konserwację.

A konkretnie za te 6 stów to miałem robione tak:

Środki i materiały użyte do
snwptest - @Mopsiak: nie głupio było by też rozejrzeć się za jakąś konserwacją podwoz...

źródło: comment_aEN624FMkvetnhUQjcb4KUPyzOJ2AjUM.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Mopsiak: wiesz ktora wersje silnika masz? (140 koni czy ta slabsza jeszcze?). jesli 140 koni, to dopytaj czy rozrzad byl juz robiony, bo teoretycznie powinien po 150kkm. spytaj czy wymieniany juz byl termostat (jesli nie, to kiedy przyjdzie do wymiany, pamietaj ze tylko oryginal od GM, najlepiej z chevroleta, bo jest lepiej wykonany niz dla opla i tanszy). no i najlepszy smaczek to chlodniczka oleju pod kolektorem wydechowym. zobacz czy
  • Odpowiedz
@Mopsiak: Pamiętaj, że mając gaz powinno się częściej robić wymiany oleju- co 8 tys. filtry gazu wymieniać co 15 tys. albo co roku. Sprawdź bagnet i poziom oleju. Jeśli jest czarny, to może warto zrobić serwis olejowy i zrobić płukankę silnika? Przy dobrze wykonanym serwisie, powinieneś mieć samochód na lata. Lepiej dołożyć do serwisu olejowego, jak wydać na wymianę silnika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@snwptest: Dzięki za hinta, ogarnę temat, bo chcę go teraz porządnie wypicować, bo by mieć spokój na jakiś czas :).

@MirekWyznajeAnonimowo: 140km Z18XER Rozrzad byl robiony 3 lata temu przy 200 tys, tera 240 tys. 150 tys mowisz? Ja czytalem, ze podobno tutaj paski lubia sie zrywac i polecaja co 60 tys. Mam nadzieje, ze to zart, bo nie chce za rok paska wymieniac ;/. Termostat to nie wiem, ale dzieki za hinta to sie ogarne. Obczaje też misę olejową. Tylko co to znaczy, że zarzygana? W sensie na zewnatrz ma być brudne od oleju? A tego zenka to obczajałem, przynajmniej sie dowiedziałem, czemu w tylnych drzwiach centrlany nie działa xD.

@Tatiagla
  • Odpowiedz
@Mopsiak: Nie znam się na oplu, ale w firmie jest dużo Opli. Sam niedawno kupiłem samochód w benzynie, który był zagazowany i daję ci tylko informacje jakie usłyszałem od mechanika i gazownika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Mopsiak no i gitara. Ja miałem odłożone 15k, nic mi nie pasowało, w końcu się #!$%@?łem i kupiłem Fiestę za 5k, dołożyłem 3k robiąc to co trzeba zrobić było i śmiga jak ta lala. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Mopsiak: ta. to moga być koła wałków. gaz tak srednio polecany do tego silnika bo są miękkie gniazda zaworowe i brak hydrauliki w szklankach zaworow (trzeba ręcznie regulować podkladkami pod krzywkami). jak będzie ci mechanik robił rozrząd i te koła przy okazji niech też skontroluje luzy zaworowe. problem w tych silnikach w tym, że luzy nie robią się za duże, tylko za małe przez te miekkie gniazda. to może prowadzić do podparcia zaworów i wypalenia gniazd, wtedy zaczna się problemy z wypadajacymi zaplonami. dlatego jeśli ktoś decyduje się na gaz to musi być dobrze zalozony i sprawdzone luzy przed montażem no i potem regularna kontrola co kilkadziesiat kkm.
tak, jeśli masz przod miski zapocony od przodu silnika, to prawdopodobnie cieknie ci juz ta chlodniczka (trzeba do wymiany zdjąć kolektor wydechowy).
sprawdź też czy w zbiorniczku na płyn chłodniczy jest czysciutko czy nie ma śladów oleju. jak zacznie olej sączyć się do płynu, to szybko rozwali ci termostat bo on ma gumowa uszczelkę która chyba nie jest odporna na olej. wtedy mimo, że sam termostat działa, to przepuszcza płyn i silnik nie grzeje. u ciebie nagrzewa się bez problemu? łapie wskazówka pion prawidłowo? ten silnik jak jest zdrowy to powinien chodzić naprawdę cichutenko :)

na tych rozwalonych kołach faz dojedziesz spokojnie, ale są do wymiany na pewno. same koła nie wiem ile, pewnie z 6 stów. rozrząd dayco to pewnie ze 300 (warto zrobić jak już koła będą zmieniać). pompa wody pewnie ze 150 ale ona jest akurat napędzana paskiem altka więc nie ma konieczności razem z rozrządem. no i dopilnuj luzow przy tym
  • Odpowiedz
@Mopsiak: @kultywator: sam po prostu ogarniam swoje auta i coś tam w głowie zostaje ;) xer tez mialem ;) na początku trzeba było porobic wszystkie standardowe usterki a potem już tylko się jeździło :) zasadniczo jest to bardzo prosty silnik i gdyby chociaż nie dali dupy z tymi gniazdami i brakiem hydrauliki w szklankach to byłby do tego ideal do gazowania, który przy tym byłby całkiem oszczędny. no
  • Odpowiedz
Nie wiem czy potrafisz sobie wyobrazić, ale kiedyś cały wykop taki był. Merytoryczne rozmowy pod znaleziskami etc. Zupełnie inny świat.


@ElCidX: jak pytam się ludzi o coś na specjalistycznych tagach to wykop do tej pory nigdy mnie nie zawiódł. Na merytoryczne odpowiedzi i pomoc zawsze mogę liczyć, choćbym się zajmował hodowlą pszczół.
  • Odpowiedz
@MirekWyznajeAnonimowo: No jeszcze raz dzięki za profesjonalną odpowiedź! Spisze sobie na kartce i powiem mechanikowi żeby na te rzeczy spojrzał, niektóre może uda się mi samemu ogarnąć. Dzięki też z tym gazem za radę. Zobaczę jakie ma spalanie na trasie i może rzeczywiście nie będę gazował jak na 7l wyjdę. A takie ostatnie pytanie, po ilu być wymieniał pasek? z tego co pisałeś to przy wymianie koła i tak od
  • Odpowiedz