Wpis z mikrobloga

Mirki drogie, po jakim czasie od odpalenia silnika stan akumulatora wychodzi "na plus"?

Konkretniej, odpalam samochod w taka pogode jak taka [-4 stopnie], zaskakuje, akumulator sie laduje, po jakim czasie takiego ladowania zniweluje strate na rozruch? I czy ladowanie jest znaczaco rozne w zaleznosci czy stoje czy jade? Silnik benzyna 2.2

I inne pytanko, zaskakuja wam teraz samochody jak w lecie? Mam na mysli, moj stal od niedzieli, przezyl 3 zimne noce, odpalil niemal od razu ale zacharczal smutno jakas sekunde przed tym. To normalne?

#motoryzacja #samochody
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

I czy ladowanie jest znaczaco rozne w zaleznosci czy stoje czy jade?

@DryfWiatrowZachodnich: Alternator jest napędzany paskiem klinowym, czyli niejako jego napęd stanowi silnik. Ergo – im szybciej silnik się kręci, tym mocniej alternator ładuje.

Plus, zaskakuja wam teraz samochody jak w lecie?

Nie, ale chyba mam już trochę zmęczony życiem alternator (albo słabą baterię), bo odkąd pamiętam to moje auto nie odpalało na dotyk, tylko tak po trzech, czterech „obrotach” rozrusznika. Ale zeszłej zimy stało cztery dni w niemal dwudziestostopniowym mrozie i bez większego problemu odpalił, choć dopiero przy trzeciej
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich: ładowanie zależy od obrotów silnika,czym większe obroty tym lepiej aku się ładuje. Jeżeli chodzi o czas to na szybki rozruch od strzała około 10 minut ładowania, niestety trudno to obliczyć dokładnie. Po miesiącu dojeżdżania do pracy około 5minut jazdy muszę podładować aku albo zrobić dłuższą trasę.
  • Odpowiedz
Ergo – im szybciej silnik się kręci, tym mocniej alternator ładuje.

ładowanie zależy od obrotów silnika,czym większe obroty tym lepiej aku się ładuje.


@Pangia: @S_____ A ta zaleznosc ladowania-obroty jest w miare liniowa czy tak srednio, orientujecie sie moze? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale zeszłej zimy stało cztery dni w niemal dwudziestostopniowym mrozie i bez większego
  • Odpowiedz
zaleznosc ladowania-obroty jest w miare liniowa czy tak srednio, orientujecie sie moze?


@DryfWiatrowZachodnich: To #!$%@?, dawno i nie prawda. Tak było w maluchu, gdzie była prądnica, a nie alternator.
Nawet na jałowych obrotach sprawny utrzymuje obecnie 14.4V, przy wyższych obrotach może wypluć z siebie jedynie więcej Amper, ale to nie znaczy że jazda na wyższych obrotach cokolwiek w tym temacie zmieni, bo aku i tak nie przyjmie więcej niż sam
  • Odpowiedz
@Crow7422: Mam nadzieje ze masz racje, to by oznaczalo ze ladowanie na postoju ma sens ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Sm3rf1k: Malo raczej. Radio nie dziala od 2 lat i sie nie moge zmobilizowac by naprawic [ale probuje sie odpalic, wiec moze cos ciagnac], grzania dupy nie uzywam niemal nigdy, regulacji foteli od swieta jak mi cos nie pasi, ogrzewania szyby i lusterek tylko jak
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich: Sprawdź ładowanie na jałowych obrotach i będziesz miał pewność, często alternatory z wiekiem tracą na wydajności i proszą o regenerację. Niedoładowane aku również ma mniejszą żywotność, dlatego warto raz w roku profilaktycznie to sprawdzić.
  • Odpowiedz
inne pytanko, zaskakuja wam teraz samochody jak w lecie? Mam na mysli, moj stal od niedzieli, przezyl 3 zimne noce, odpalil niemal od razu ale zacharczal smutno jakas sekunde przed tym. To normalne?


@DryfWiatrowZachodnich: Ja zawsze parkuje na mrozie jeżdżę praktycznie raz w tygodniu na weekend jakieś 150km i zawsze zapala od razu, bez charczenia. Akumulator ma trzy lata.
  • Odpowiedz