Wpis z mikrobloga

Elektromobilność nie tylko na kółkach — promy elektryczne

Prognozy cen prądu w Polsce mogą sugerować, że gdy na naszych drogach pojawią się pojazdy elektryczne to prawdopodobnie będą przerabiane na gaz, aby były bardziej ekonomiczne. Tak źle z cenami prądu nie ma natomiast w Danii, gdzie inwestuje się w elektomobilność i to nie tylko na lądzie.

Od 2019 roku w Kopenhadze będą kursować promy elektryczne Damen Ferry 2306 E3. Co fajne w tej historii zostaną wykonane przed polską firmę z Kędzierzyna-Koźla. Będzie to pierwszy projekt elektrycznych promów realizowany w Polsce. Sam prom będzie miał 23 metry długości i 6 metrów szerokości, a na pokładzie ma zmieścić się 80 pasażerów.

Od strony elektrycznej prom będzie wyposażony w dwa silniki o mocy 55 kW oraz w baterię akumulatorów o pojemności 120 kWh.

#electromeissner – podoba Ci się obserwuj, nie podoba czarnolistuj ;)

M.....r - Elektromobilność nie tylko na kółkach — promy elektryczne

Prognozy cen p...

źródło: comment_s0ZL1dLHGHtyjeYDfGlU96byskExE2Gt.jpg

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
@Meissner: > > Co fajne w tej historii zostaną wykonane przed polską firmę z Kędzierzyna-Koźla.

Polscy w tej stoczni są tylko pracownicy, chociaż i tak nie wszyscy ;) Damen to firma holenderska.
  • Odpowiedz
Polscy w tej stoczni są tylko pracownicy, chociaż i tak nie wszyscy ;) Damen to firma holenderska.


@ww77: Masz rację, mój błąd ¯\_(ツ)_/¯. Powinno być że zostaną wykonane w Polsce.
  • Odpowiedz
Czy będą się ładować w czasie płynięcia?


@zulik: Nie ma dostępnych dokładnych informacji na temat typów silników, ale w przypadku takich projektów zazwyczaj realizuje się hamowanie rekuperacyjne - gdzie odzyskuje się energię kinetyczną z powrotem na elektryczną. Wydaje mi się, że to jedyna forma ładowania podczas płynięcia jaka tam może być przy takim projekcie zrealizowana - ale mogę się mylić.
  • Odpowiedz
A ty wiesz jak dziala cos co plynie?

Wiesz ze to nie hamuje?


@PMV_Norway: Chodziło mi o hamowanie silnikiem, ale to też nie ma większego sensu - masz racje. Jak już ktoś chciałby realizować ładowanie w trakcie płynięcia to lepsze byłyby ogniwa fotowoltaiczne.
  • Odpowiedz