Wpis z mikrobloga

Pytanie czy ktoś z was był już w takiej sytuacji? Klient zrywa umowę z powodu niedotrzymania terminu (oczywiście przez niego ale to już go nie obchodzi). Nie wszystkie prace zostały wykonane. Wystawiacie fakturę za wykonane prace i czekacie na zapłatę czy macie jakieś inne rozwiązanie. Dogadanie się nie wchodzi w grę, klient chce aby przekazać mu wykonane pracy za kwotę zaliczki którą uiścił.

#firma #stronywww #webdev
  • 7
@krupek: Czemu skoro termin jest niedotrzymany z powodu klienta? Również w umowie mam zapis że o opieszałość klienta wydłuża się termin realizacji jednak klient uparcie twierdzi że to nie jego wina.
sensownie byłoby podpisać umowę obustronną, czyli po równo odpowiadacie za termin, tym bardziej przy większej kwocie, wiadomo, pewnie masz jakieś dowody na swoje racje, ale bez sądu się nie obejdzie
@getin: No pewnie tak, ale właśnie chciałbym wiedzieć jak wygląda ten proces. Wystawiam fakturę i jak nie zapłacą to kieruję sprawę do sądu czy jakoś inaczej powinienem to zrobić?
Wystaw FV, potem wezwanie do zapłaty, potem sąd, dobre byłoby zebrać nagrane rozmowy, maile ponaglające, że starałeś się dotrzymać terminu, czekałeś na akceptację, materiały itp.
@Zaithz: ja na wszystkich januszów frajerów, złodziei, krętaczy mam jeden sposób - pro forma. Wystawiam ją, jak ją opłacą to dopiero wykonuje zlecenie i wystawiam i fakturę. Jeżeli im się coś nie podoba to oczywiście działamy żeby było OK. W sytuacji podbramkowej rozpatruje ich żadania w formie reklamacji.