Wpis z mikrobloga

@MatPL1122: Bo w sumie często tak jest. Ja osobiście w ogóle nie wiem, czemu UE tak utrudnia ludziom życie po kawałku zamiast po prostu zakazać sprzedaży aut osobowych z dieslem pod maską.
@MatPL1122: Zawsze można zrobić wała i rejestrować to jako auto ciężarowe.
I czemu nie można jechać w trasę benzyniakiem? Bo prawdziwy polak katolik to ma na podwórku koło pola tylko paska b5 napędzanego gnojówką?
@Pangia: Bo w trasie, dobrze jak auto idzie z płuca mówiąc kolokwialnie a nie dmuchając turbinką z małej pojemności, taki silnik szybko #!$%@?. Owszem benzyniak typu V6/R6, V8 itd. jak najbardziej ale będzie to trochę żłopało, już nie mówiąc o wjechaniu do miasta. Dlatego
@MatPL1122: #!$%@?, każdy silnik spalinowy musi dostać raz na jakiś czas w tłoki. Tyle różnicy, że diesel zaczął jako silnik „do pracy” (napędzał maszyny, statki, lokomotywy itp.), a benzyna stricte do napędzania samochodów (głównie osobowych, ale też i ciężarowych, dopóki diesel na dobre nie zainstniał), więc dużo lepiej znosi pracę pod stałym i wysokim obciążeniem. Z tym że na autostradzie nie masz wysokiego obciążenia, chyba że jesteś debilem i jedziesz z
@MatPL1122: Ilu typowych użytkowników aut osobowych zrobi jednym autem przebieg, po którym silnik będzie wymagał grubszej ingerencji mechanicznej? Zwłaszcza teraz, gdy popularne zrobiło się wzięcie auta w leasing, sprzedaż po spłacie i kupno kolejnej nówki z salonu, więc nikt się tym nie przejmuje, bo serwisuje w ASO na gwarancji i rzadko kiedy dobija do 100 kkm?
@Pangia: wyobraź sobie znam sporo takich, najczęsciej pracujących za granicą. A co do leasingu to jeśli nie masz firmy i nie wliczasz tego w koszty uzyskania przychodu, to jest to nieopłacalne. I dla jasności, sam wolę benzynę, ale w ilu autach takich bardziej przystępnych a nie klasy premiumznajdziesz v6 czy r6, za rozsądną cenę.
@MatPL1122: Jak kogoś stać na eksploatację i serwis V6 czy R6, to nie ogląda się za dieslami, a jak go nie stać, to nie stać go na naprawę diesla, jak już coś się w nim posypie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Pangia: #!$%@?ąc od tego co jest teraz, to sądzę, że powinni klepać właśnie więcej benzyniaków o większej pojemności ale bez cudów z bezpośrednim wtryskiem, robionych pod gaz bo to w porównaniu jest ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie i diesle przepadną. Pamiętajmy, że nie każdego stać na nowe auto i fajne by było gdyby po zakupie używki nie trzeba było jej zaraz remontować ze względu na przebieg, tego właśnie gwarantem byłyby większe benzynki.
@MatPL1122: W życiu diesle nie przepadną, cały transport na tym stoi. Prędzej będzie III wojna światowa niż by miało do tego dojść. Żaden poważny koncern naftowy nie pozwoli jakiejś śmiesznej Unii Europejskiej urwać swojej kurze złotych jaj, jak by to powiedział Stefan Siarzewski. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Pangia: Wiadomka, brak banowania w miastach, masa sprzętu z zachodu i flotówki. A jak będą chcieli to banować to powodzenia, jak przy takich zarobkach ludzie by mieli wymienić to na fajną benzynkę. Ogólnie kupno auta w tym kraju dla przeciętnego zjadacza chleba to dramat.
@MatPL1122: R Y N E K A U T U Ż Y W A N Y C H
A tak bardziej poważnie to przez dłuższy czas ceny aut leciały w dół. Teraz takiego Fiata Tipo czy jakąś Dacię można kupić z salonu za czterdzieści parę tysięcy złotych. Wiem, że to nadal kupa forsy, ale to już nie te lata, gdzie Samar odnotowywał coroczny spadek sprzedaży aut, bo na nówkę stać było
@MatPL1122: Albo wypierdziany dwudziestoletni gruz po śmierdzącym Niemcu i korekcie licznika, bo zakładał za małe koła i dlatego licznik wskazuje 200 kkm za dużo. ( ͡° ͜ʖ ͡°)