Aktywne Wpisy

malutak9913 +1678
Hej Miraski, chciałabym prosić Was o pomoc. Jestem z Wami od 17 lat, jak zakładałam konto byłam jeszcze nastolatką, teraz jestem dorosłą kobietą, której posypało się życie.
Kilka miesięcy temu wykryto u mnie raka twarzy. Mięśniakomięsak gładkokomorkowy wżerający się we wszystko czego dotyka. Lekarze we Wrocławiu podjeli się walki o moje życie. Przeszłam przyspieszone cykle chemioterapii, potem dwie operacje, które usuneły cztero centymetrowego guza z żuchwy. Nie oszczedziły jednak nic po
Kilka miesięcy temu wykryto u mnie raka twarzy. Mięśniakomięsak gładkokomorkowy wżerający się we wszystko czego dotyka. Lekarze we Wrocławiu podjeli się walki o moje życie. Przeszłam przyspieszone cykle chemioterapii, potem dwie operacje, które usuneły cztero centymetrowego guza z żuchwy. Nie oszczedziły jednak nic po
źródło: IMG_3110
Pobierz
PiotrFr +27
Zostałem zgłoszony na ochotnika do poprowadzenia zajęć z dziećmi 6-8 w lokalnym ośrodku. Tematyka zawodowa: murarz. Nie odmawiałem, bo wiem że nikogo nie znajdą. Problem w tym, że nie wiem co z takimi małymi dziećmi zrobić. Ze starszymi łatwiej biorąc pod uwagę branże, a jednocześnie zrobić coś ciekawe, bo gadanie ich nie zainteresuje. Mam jakieś tam pomysły, ale średnio zadowolony z nich jestem. Chętnie przyjmę każdy pomysł
#budownictwo #praca
#budownictwo #praca
źródło: 1000025545
Pobierz




Jako że gra będzie 3D, a robię ją na mobile to chcę żeby jak najwięcej osób było w stanie w nią zagrać mimo że biznesowo to pewnie i tak nie ma żadnego sensu.
No ale w jaki sposób zrobić żeby gra 3D działała na niewydajnych telefonach?
Ano będę trochę oszukiwał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zrobiłem system który podczas oddalania zmienia modele obiektów 3D na płaskie sprity z którymi nie ma takich problemów wydajnościowych. W grze nie jest to zauważalne a skok wydajności jest spory jak sprawdzałem. Jeśli to rozwiązanie nie będzie wystarczające to zrobię opcję grania tylko w trybie "2D". Po lewej widok z gry po prawej widok tego co się naprawdę dzieje "z boku".
Podzielę się jeszcze z wami ciekawostką że trafiłem na niespodziewanie duże problemy z zmianą kamery z perspektywą na orto. Korzystam z customowej macierzy przekształceń którą modyfikuję z kodu żeby osiągnąć płynne przejście z fov ~60 do fov 180. Nie dało się tego zrobić bez tego ponieważ jak mamy kamerę z perspektywą to maksymalny fov to 179 i musiał bym robić brzydki przeskok na orto co było by bardzo widoczne. Efektem ubocznym tego zabiegu stało się to że nie mogłem korzystać z raycastów ScreenToWorld ponieważ nie biorą one pod uwagę customowej macierzy i trzeba było napisać własne raycasty do tego. Trochę mi zeszło na zdiagnozowanie problemu "dziwnego inputu". Jak by ktoś chciał coś takiego robić to chętnie podzielę się kodem do obsługi raycastów z customową macierzą :)
______________________
#idleindustry - nazwa kodowa projektu i hashtag do obserwowania dalszych postępów
#deadbit - Dwóch cumpli którzy rzucili robotę by nikt im więcej nie mówił co mają robić!
A teraz wróciłem na etat i grę robię po godzinach (╯°□°)╯︵ ┻━┻
źródło: comment_FMRBStYMYz4usCyIXVYECn0gZwznRpZ9.gif
PobierzNie potrafię rysować więc całe 2D musiał bym outsorcować łącznie z animacjami i efektami. W efekcie całkiem spory budżet pieniędzy musiał bym przeznaczyć na art.
Decydując się na 3D potrzebuję zlecić na zewnątrz tylko modele i tekstury. Particle i ogólne ożywienie mapy przez dodanie biegających "ludzików" czy ptaków na drzewach będzie względnie proste i sam będę w stanie to
Możesz też zaobserwować #idleindustry to jak nic michau nie popsuje to będziesz na bieżąco :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mode_7
Może kiedyś mi się jeszcze przyda, do tej gry już trochę z późno na takie zmiany
Wprawdzie gamamaker ale koncept ciekawy
http://www.like100bears.com/writing/2d-3d-in-gamemaker-studio
P.s. Filmik od 40m:07s
Komentarz usunięty przez autora