Wpis z mikrobloga

Elo elo!

Jako że gra będzie 3D, a robię ją na mobile to chcę żeby jak najwięcej osób było w stanie w nią zagrać mimo że biznesowo to pewnie i tak nie ma żadnego sensu.
No ale w jaki sposób zrobić żeby gra 3D działała na niewydajnych telefonach?
Ano będę trochę oszukiwał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zrobiłem system który podczas oddalania zmienia modele obiektów 3D na płaskie sprity z którymi nie ma takich problemów wydajnościowych. W grze nie jest to zauważalne a skok wydajności jest spory jak sprawdzałem. Jeśli to rozwiązanie nie będzie wystarczające to zrobię opcję grania tylko w trybie "2D". Po lewej widok z gry po prawej widok tego co się naprawdę dzieje "z boku".

Podzielę się jeszcze z wami ciekawostką że trafiłem na niespodziewanie duże problemy z zmianą kamery z perspektywą na orto. Korzystam z customowej macierzy przekształceń którą modyfikuję z kodu żeby osiągnąć płynne przejście z fov ~60 do fov 180. Nie dało się tego zrobić bez tego ponieważ jak mamy kamerę z perspektywą to maksymalny fov to 179 i musiał bym robić brzydki przeskok na orto co było by bardzo widoczne. Efektem ubocznym tego zabiegu stało się to że nie mogłem korzystać z raycastów ScreenToWorld ponieważ nie biorą one pod uwagę customowej macierzy i trzeba było napisać własne raycasty do tego. Trochę mi zeszło na zdiagnozowanie problemu "dziwnego inputu". Jak by ktoś chciał coś takiego robić to chętnie podzielę się kodem do obsługi raycastów z customową macierzą :)


______________________
#idleindustry - nazwa kodowa projektu i hashtag do obserwowania dalszych postępów
#deadbit - Dwóch cumpli którzy rzucili robotę by nikt im więcej nie mówił co mają robić!
A teraz wróciłem na etat i grę robię po godzinach (°°
draculeq - Elo elo!


Jako że gra będzie 3D, a robię ją na mobile to chcę żeby jak...

źródło: comment_FMRBStYMYz4usCyIXVYECn0gZwznRpZ9.gif

Pobierz
  • 10
@100cupsofcoffee: Nie musi. Ale był to bardzo świadomy i przemyślany wybór.
Nie potrafię rysować więc całe 2D musiał bym outsorcować łącznie z animacjami i efektami. W efekcie całkiem spory budżet pieniędzy musiał bym przeznaczyć na art.
Decydując się na 3D potrzebuję zlecić na zewnątrz tylko modele i tekstury. Particle i ogólne ożywienie mapy przez dodanie biegających "ludzików" czy ptaków na drzewach będzie względnie proste i sam będę w stanie to zrobić.
@draculeq: Bardzo szłuszny wybór, skoro rendery 3D w rezultacie wyglądaja podobnie jak grafiki 2D to po co przepłacać ;) Nie wspomnę o tym, jak wysoce ekonomiczniejsze jest poprawianie grafik 3D czy nawet wypluwanie różnych wersji grafik zwłaszcza w kontekście zmian perspektywy.