Aktywne Wpisy
![MrMas](https://wykop.pl/cdn/c0834752/7fb5c80a5b7c856acaa199be66db49f240b2fa1aa05c69aeaa3b6d67de9a6a4b,q60.jpg)
MrMas +557
Zakazać trzymania psów powyżej 5 kg w blokach mieszkalnych i myślę że większość problemów z psiarzami i sfrustrowanymi psami się rozwiąże
A taki mały szczur to poleci jak się go kopnie więc problemu nie ma
Tak btw to uważam że trzymanie dużego psa w kawalerce to znęcanie się w pewnym stopniu
#psiarze
A taki mały szczur to poleci jak się go kopnie więc problemu nie ma
Tak btw to uważam że trzymanie dużego psa w kawalerce to znęcanie się w pewnym stopniu
#psiarze
![ZenujacaDoomerka](https://wykop.pl/cdn/c0834752/06efa58be51d6f2a5f4d5c9a12d91b36f6ea382f2638a4bd0e90f9bd52736825,q60.jpg)
ZenujacaDoomerka +231
Żadna kobieta urodzona po 1993 nie umie gotować, znają tylko McDonald, ładowanie telefonu,"twerkowanie", biseksualizm, jedzenie ostrych chrupkow, kłamanie
Jako że gra będzie 3D, a robię ją na mobile to chcę żeby jak najwięcej osób było w stanie w nią zagrać mimo że biznesowo to pewnie i tak nie ma żadnego sensu.
No ale w jaki sposób zrobić żeby gra 3D działała na niewydajnych telefonach?
Ano będę trochę oszukiwał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zrobiłem system który podczas oddalania zmienia modele obiektów 3D na płaskie sprity z którymi nie ma takich problemów wydajnościowych. W grze nie jest to zauważalne a skok wydajności jest spory jak sprawdzałem. Jeśli to rozwiązanie nie będzie wystarczające to zrobię opcję grania tylko w trybie "2D". Po lewej widok z gry po prawej widok tego co się naprawdę dzieje "z boku".
Podzielę się jeszcze z wami ciekawostką że trafiłem na niespodziewanie duże problemy z zmianą kamery z perspektywą na orto. Korzystam z customowej macierzy przekształceń którą modyfikuję z kodu żeby osiągnąć płynne przejście z fov ~60 do fov 180. Nie dało się tego zrobić bez tego ponieważ jak mamy kamerę z perspektywą to maksymalny fov to 179 i musiał bym robić brzydki przeskok na orto co było by bardzo widoczne. Efektem ubocznym tego zabiegu stało się to że nie mogłem korzystać z raycastów ScreenToWorld ponieważ nie biorą one pod uwagę customowej macierzy i trzeba było napisać własne raycasty do tego. Trochę mi zeszło na zdiagnozowanie problemu "dziwnego inputu". Jak by ktoś chciał coś takiego robić to chętnie podzielę się kodem do obsługi raycastów z customową macierzą :)
______________________
#idleindustry - nazwa kodowa projektu i hashtag do obserwowania dalszych postępów
#deadbit - Dwóch cumpli którzy rzucili robotę by nikt im więcej nie mówił co mają robić!
A teraz wróciłem na etat i grę robię po godzinach (╯°□°)╯︵ ┻━┻
źródło: comment_FMRBStYMYz4usCyIXVYECn0gZwznRpZ9.gif
PobierzNie potrafię rysować więc całe 2D musiał bym outsorcować łącznie z animacjami i efektami. W efekcie całkiem spory budżet pieniędzy musiał bym przeznaczyć na art.
Decydując się na 3D potrzebuję zlecić na zewnątrz tylko modele i tekstury. Particle i ogólne ożywienie mapy przez dodanie biegających "ludzików" czy ptaków na drzewach będzie względnie proste i sam będę w stanie to zrobić.
Możesz też zaobserwować #idleindustry to jak nic michau nie popsuje to będziesz na bieżąco :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mode_7
Może kiedyś mi się jeszcze przyda, do tej gry już trochę z późno na takie zmiany
Wprawdzie gamamaker ale koncept ciekawy
http://www.like100bears.com/writing/2d-3d-in-gamemaker-studio
P.s. Filmik od 40m:07s
Komentarz usunięty przez autora