Wpis z mikrobloga

Hej, Mirki z #programowanie, mam problem.
Postaram się zwięźle:
Chcę połączyć mój program z zewnętrznym API aplikacji pocket. Używam C++ i libcurl. Potrzebuję na początku autoryzować dostęp, więc łączę się z odpowiednim adresem URL i wysyłam POST-em klucz do API. W odpowiedzi dostaję kod, który używam w kolejnym adresie URL do przekierowania użytkownika na stronę pocketa, żeby tam się zalogował i udzielił mi tym samym dostępu. Na ten moment nie dbam o przenośność i odpalam przeglądarkę z odpowiednio przygotowanym linkiem używając ShellExecute (Windows).

To mam zrobione, ale w URL muszę im przesłać "redirect_uri"

The URL to be called when the authorization process has been completed. This URL should direct back to your application.

na który powinienem dostać callback po tym jak użytkownik się zaloguje. Nie wiem jak coś takiego wykonać, szczególnie w aplikacji desktopowej. Nie znalazłem żadnych konkretnych przykładów, a z CURL-em nie mam dużego doświadczenia. Prosiłbym o wskazówki, słowa kluczowe czy nawet artykuły dotyczące tego tematu.

Z góry dzięki za pomoc.
  • 2
@frogi16: Najpierw słowa kluczowe: to, z czego korzystasz to OAuth 2.0 z wykorzystaniem authorization code flow

Jeśli nie ma dostępnych innych metod, niż authorization code flow, to z aplikacją desktopową raczej nic nie zdziałasz. Musisz wysłać adres zwrotny (który, przynajmniej zgodnie ze specyfikacją OAuth, musi być zarejestrowany w serwerze autoryzacji). Jedyne wyjście, to albo skorzystać z innej metody pozyskania tokena, albo wystawienie w aplikacji desktopowej lokalnego serwera http (zgodnie z OAuth
@dog_meat: jakieś 10 minut temu wpadłem na to, żeby podejść do tego od ogółu i zacząłem czytać o OAuth. Nie widzę innych metod podanych na stronie pocketa, więc raczej ich nie udostępniają :/