Wpis z mikrobloga

Silnik 1.3 M-JET 90 ze stajni Fiata. Przymulony jakis. Robilem pomiary w MES i jedyne co odbiega od normy, to zmierzone powietrze znacznej roznicy od oczekiwanego. Dostaje ~ 50%. Zglupialem, jak zobaczylem na forum fiata, ze koles w podobnym problemie zmienil przeplywke na nowa i pomiar wygladal niewiele lepiej niz picrel. Ten silnik tak ma?(ʘʘ)
#mechanikasamochodowa #diagnostykasamochodowa #alfaholicy #fiat
AlexR - Silnik 1.3 M-JET 90 ze stajni Fiata. Przymulony jakis. Robilem pomiary w MES ...

źródło: comment_I0PC5as1SLMIYHJP12m2lxf7JgsxhItw.jpg

Pobierz
  • 18
@AlexR: Porównaj z jakimś wzorcem jeszcze dawkę paliwa. Ale jak widzi zbyt mały przepływ to pewnie zmniejsza dawkę paliwa aby nie dymił na czarno (głównie po to montuje się przepływomierze w diesalch - aby zmniejszyć paliwo gdy silnik zasysa za mało powietrza). W starszych vagach jeszcze można było wsadzić diodę zenera zamiast przepływomierza dzięki czemu ECU widziało że silnik dostawał max powietrza i wtedy jechał jak z dobrym przepływomierzem.
@AlexR: to, że oczekiwane ilość powietrza odbiega od zmierzonego to jeszcze nic - turbina od razu nie da Ci maksymalnej wydajności po tym jak wciśniesz gaz do dechy. Dziwne jest to, że u Ciebie zmierzone nie dąży do oczekiwanego. Z drugiej strony ciśnienie uzyskane w przybliżeniu zgadza się z oczekiwanym. Chyba masz też małe próbkowanie pomiarów, bo wykres mocno skokowy.

Nie patrząc na wykresy przeczyściłbym EGR.
@Tooroo: no wlasnie tez mnie to dziwi, nie dosc, ze jest sporo nizsze (ilosc powietrza) to jeszcze wykres jest opadajacy. cala reszte pomierzylem i jest okej, egr przy pelnym bucie zamyka sie na 2% i nie otwiera do czasu zdjecia nogi z gazu
via Android
  • 0
@Tooroo mam jeszcze alfe z jtdm i tam również przy pełnym bucie EGR 2% otwarcia, może Mes przekłamuje, a jak nie, to dziwny traf;)