Wpis z mikrobloga

Jest jeszcze taka kwestia, że Lewis ma w Mercu tak, że się musi tylko stawić na wyścig i zrobić swoje. I działa to dla niego świetnie. Vettel jest aktywnym liderem ekipy i niesie z sobą wiele innych stresów w związku z tym. Nie chcę go wybielać, ale warto odnotować różnice.


Ktoś wie o co tutaj chodzi Gutowskiemu?
#f1
  • 6
@paqo: Słowa Hudgesa: "Vettel is ‘Ferrari’s rock’. For all the technical ingenuity behind the team that’s produced F1’s fastest car this year, it’s still operationally suspect – and Vettel takes it upon himself to orchestrate it through a Grand Prix weekend. Hence the occasionally terse radio messages about strategy or, as in Spa, ‘lift the car up, for f**k’s sake, you’ll crush the floor'. This extra responsibility cannot fail to clutter
@paqo: z Podobną opinią spotkałem się wielkortonie. Po odejsciu Schumachera w ferrari nastał lekki kryzys. Żaden kierowca po nim nie był takim liderem ani taką marketingową gwiazdą. Plus wiadomo jak Alonso działa na zespół i jakie ma to konsekwencje na morale. Vettel we włoszech (praktycznie wszedzie poza wykoperm :P) ma olbrzymią ilosc fanów, jest medialny i uznawany za zabawnego. Może o to mu chodziło.
@Raa_V: Kryzys w Ferrari wynikał nie tyle z odejścia Schumachera, ale Rossa Brawna. Spowodowało to spore tarcia wewnętrzne, których największym szczytem była afera szpiegowska - bo to właśnie jeden z "poszkodowanych" nowego rozdania, Nigel Stepney, wynosił dokumenty.

To miało dużo większe znaczenie niż decyzja Schumachera. Natomiast, kto wie czy decyzja Schumachera nie wpłynęła na decyzję Brawna.
Rossa Brawn


@rooger: Dokładnie. Ross był przez wielu uważany za ojca sukcesów w Benetonie. W czasie kiedy Ferrari sciagajac Schumachera a on Rossa, było w bardzo czarnym miejscu. Nieudane lata 80te i ich v12, słabe pit stopy, czy nawet wypowiedzi Alana Prosta etc. Wraz z Schumacherem nastała nowa era i nowa jakość. W mojej opini oni podbnego Lidera widzą w Vettelu. :)
@Raa_V: Przede wszystkim chodziło o to, że w Ferrari panowało przekonanie, że najważniejszy w bolidzie jest silnik, a kwestie aerodynamiczne mocno zaniedbywali.

Potrzebny był ktoś z zewnątrz, aby to podejście zmienić. I tym kimś był właśnie Brawn.

To Brawn bodaj ściągnął Schumiego do Bennettona. I potem zdaje się Schumi "odwdzięczył" się po przejściu do Ferrari. Ale mogłem coś pomieszać.